Datum uit Excel in Word (2007)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jos1234

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2006
Ik heb in Excel een bestandje met adresgegevens en datumgegevens. Als ik dit bestand gebruik in een samenvoegbestand in Word, worden de datumgegevens in een ander formaat weergegeven, bijv. 03/10/11 wordt 10/03/11. Hoe kan ik het formaat dat ik in excel aan het datumveld geef, ook in Word te zien krijgen?

Laatst was ik hier ook mee aan het stoeien. Het zal wellicht anders kunnen, maar ik doe het altijd zo. Werkt goed genoeg voor mij.

Je bent in Excel bezig en je wilt een tabel kopieren in een Word document. Iedereen weet wat er dan gebeurd. De opmaak zo in principe hetzelfde moeten zijn, echter gebeurd dit nooit.

Je kan dan het beste een tabel kopieren met Ctrl + C en plakken als afbeelding.
•Selecter de tabel in Excel en klik Ctrl + C
•Open het document in Word
•Kies linksboven op Plakken en dan Plakken speciaal
•Klik op Bitmap of Afbeelding.

Tip. Oefen eerst een paar keer met een blanco excel document, type daar je datum van vandaag in zoals je al aangaf en pas bovenstaande toe. Groet Manamana. Laat eens weten hoe het je verging. ;)

Dit was niet echt mijn vraag. Ik wil de gegevens van Excel gebruiken als database. De adresgegevens en de datumgegeven worden in een samenvoegbestand gebruikt, als samenvoegvelden dus.

Word haalt de feitenlijke waarde op, niet de opgemaakte waarde. Het maakt dus niet uit hoe je de cel in Excel opmaakt. De opmaak moet je meegeven als parameter op je samenvoegveld. Dus iets als:
{MERGEFIELD "DatumInDienst" \@ "d MMMM yyyy"}

Ja oke maar je vroeg of je het dan in word te zien kon krijgen. Dat was mijn uitleg daarom. Ik snap nu dat je er niks aan hebt. Sorry.

Word haalt de feitenlijke waarde op, niet de opgemaakte waarde. Het maakt dus niet uit hoe je de cel in Excel opmaakt. De opmaak moet je meegeven als parameter op je samenvoegveld. Dus iets als:
{MERGEFIELD "DatumInDienst" \@ "d MMMM yyyy"}

Dank je wel. Dat werkt idd. Als ik ipv MMMM echter MMM als opmaak meegeef, krijg ik 000 als maand te zien in Word. Hoe komt dat? In excel krijg je dan toch "sep" of (nu) "okt" te zien? Heeft Word niet dezelfde opmaakcriteria als excel?

Dat zou toch moeten werken; Word maakt wel onderscheid tussen Minuten en Maanden; beide woorden beginnen met een m, zoals je weet. Dus er zijn twee aparte codes nodig:
{DATE \@ "d-mmm-yy"} is voor minuten, en {DATE \@ "d-MMM-yy"} is inderdaad voor maanden. De eerste code is overigens niet nuttig, omdat minuten alleen uit cijfers bestaan. Dus dat wordt dan {DATE \@ "d-mm-yy"} of {DATE \@ "d-m-yy"} om hem bruikbaar te maken. Voor zover een Dag-Minuut-Jaar natuurlijk een bruikbare code is :D

Dat zou toch moeten werken; Word maakt wel onderscheid tussen Minuten en Maanden; beide woorden beginnen met een m, zoals je weet. Dus er zijn twee aparte codes nodig:
{DATE \@ "d-mmm-yy"} is voor minuten, en {DATE \@ "d-MMM-yy"} is inderdaad voor maanden. De eerste code is overigens niet nuttig, omdat minuten alleen uit cijfers bestaan. Dus dat wordt dan {DATE \@ "d-mm-yy"} of {DATE \@ "d-m-yy"} om hem bruikbaar te maken. Voor zover een Dag-Minuut-Jaar natuurlijk een bruikbare code is :D

OK, dank je wel. Alweer iets geleerd:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan