internet op 2 pc ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
640
Hallo

even een vraagje ik heb 2 pc naast elkaar staan en op 1 ervan zit internet met een vaste kabel die in de meterkast binnen komt.
nu wil ik op mijn andere pc ook internet via die zelfde kabel.
nu is mijn vraag kan ik dat splitsen en zo ja hoe doe ik dat?
alle tips zijn wederom welkom
mvg Carina
 
Misschien anders een router kopen om draadloos te nemen op 1 pc en die met de LAN kabel te gebruiken om films te downloaden etc?
 
Dank je voor je snelle reactie, maar kan het ook dat ze samen de lAN-kabel delen?
 
Je zult met een router de kabel moeten verbinden van je meterkast en 2 netwerkkabels van de router naar de 2 pc's.
Met een router verdeel je je internetverbinding.

@ProxyPro Waarom een pc die naast de andere pc staat, draadloos verbinden met een router? Op deze manier heb je EN een router nodig EN een draadloze ontvanger voor de pc. Hierdoor ben je nog duurder uit. Overigens is via de kabel sneller en ook goedkoper dan via draadloos.
 
Dus als ik het goed begrijp moet ik een router kopen (hebben jullie ook nog tips over welke router en merk enz ik dan moet aanschaffen ) dan de Lan kabel uit de meterkast rechtstreeks in de router stoppen en dan met 2 aparte kabeltjes vanuit de router naar elke pc verbinden?
 
Dank Bertus

maar help volgens mij bedoel ik dit niet

Ik heb beneden in de meterkast zo`n router staan en daar is de laptop draadloos door verbonden.

alleen als ik die router wil gebruiken voor mijn tweede pc dan moet er nog een draad naar boven ( mijn vaste pc`s zijn niet draadloos)
dus eigenlijk moet ik alleen maar een kastje hebben waar ik de lan kabel die naar boven gaat kan splitsen zodat ik de pc tegelijk opp internet kan krijgen.

dit is mijn logica maar weet niet of zoiets kan of bestaat.
 
Jazeker bestaat dat en heet een switch.
Die plaats je bij je pc's en prikt er de 2 utp kabels in.
De kabel die zorgt voor je internet prik je erbij, en je hebt op een simpele en goedkope manier internet op beide pc's.
Bij de computerboer om de hoek te koop voor ong. € 15,- a € 20,-
 
Jup, je koopt een switch. Je zet die switch naast je pc's boven neer. Je prikt de kabel van beneden in die switch, en vanuit die switch plug je nog 2 kabels naar je 2 computers. Een switch kost 2 tientjes en over het algemeen werken die dingen altijd.

Edit: te laat:p
 
Dank je wel allemaal voor de reacties, dat wat Coenraad en Marius zeggen bedoel ik.

Ik moet dus gewoon naar de winkel gaan gaan en zeggen dat ik een switch nodig heb?
Hebben jullie verders nog adviezen over merk enz.?
 
Ik heb met verschillende merken gewerkt. Het maakt mij allemaal niet veel uit. Maar als je niet te duur uit wilt zijn en (naar mijn mening) een goed product wil hebben, is sitecom wel een goede keuze. Heb er nu alweer een tijd een switch van staan en heeft nog nooit een probleem gegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan