link naar andere inner html

• Onderwerp starter Onderwerp starter rv94
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rv94

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Ik hoop dat ik hier in het goede topic heb geplaatst en dat de titel een beetje logisch is.

ik heb een Homepage met een aantal knoppen. 1 link wijst naar de de pagina waar de inner html zit
HTML:
<object id="foo" name="foo" type="text/html" data="test4.html"></object>
als ik vanaf die pagina naar de andere inner html pagina's wil lukt dat met die links, maar als ik het vanaf de Homepage wil doen ga ik wel naar de pagina maar dat is dan alleen de inner html. Mijn boven en onderbalk krijg ik dan niet te zien.

Zou iemand weten hoe ik dan vanaf de Homepage naar 1 van de sub pagina's kan gaan?

Deze code heb ik gebruikt hopelijk maakt dat het duidelijk. Ik weet niet echt of ik het duidelijk heb uitgelegd, daarom ook moeilijk voor mij om te zoeken op google.
Het zou vast iets simpels zijn wat ik over het hoofd heb gezien.

HTML:
<head> 

<style type="text/css"> 
#one 
{ 
position:absolute; top:20px; left: 356px; 
} 

object 
{ 
width:560px; 
height:420px; 
border:solid 0px #000000; 
} 
</style> 

<script type="text/javascript"> 
function updateObjectIframe(which){ 
document.getElementById('one').innerHTML = '<'+'object id="foo" name="foo" type="text/html" 

data="'+which.href+'"><\/object>'; 
} 
</script> 

</head> 
<body> 

<div id="one"> 
<object id="foo" name="foo" type="text/html" data="test4.html"></object> 
</div> 

<div> 
<a href="test4.html" onclick="updateObjectIframe(this); return false;">test1</a> 
</div> 

</body> 
</html>

in plaats van het hele div-innerHTML te veranderen kan je toch veel makkelijker het data property van je object aanpassen?

HTML:
<object id='bbq' type='text/html' data='pagina1.html'></object>

<a href='pagina2.html' onclick='changeObject(this);'>ga naar pagina 2</a>
<a href='pagina3.html' onclick='changeObject(this);'>ga naar pagina 3</a>
<a href='pagina4.html' onclick='changeObject(this);'>ga naar pagina 4</a>
[JS]function changeObject(link)
{
document.getElementById('bbq').data = link.href;
// ofwel: van het element 'bbq' (je <object>) zet je de 'data' property naar
// de 'href' property van het element dat het heeft aangeroepen (<a> element)
// in dit geval

return false;
}[/JS]

:thumb:

Laatst bewerkt:
het Omgekeerd Denken!

jajaja,
maarmaarmaar...
  • op zo'n manier blijf je een <iframe> nabouwen, met alle nadelen van dien,
  • o.a. er is een objecthoogte nodig, maar die kan per "binnenpagina" anders zijn > is onvoorspelbaar > neemt dus ofwel teveel ruimte in (lege ruimte onderaan de ingesloten pagina, overbodige pagina-hoogte van het totaal), ofwel geeft dit een (overbodige/hinderlijke) extra scrollbar aan de zijkant van de ingesloten pagina,
  • is (i.t.t. een echt iframe) ook nog eens javascript-afhankelijk, en dus ontoegankelijk voor bezoekers die geen javascript (kunnen) gebruiken,
  • en ... lost het probleem van het navigeren niet op: bij een klik op een pagina binnen het object blijft de nieuwe pagina binnen het object-kader bivakkeren (ook: externe links!): je komt er niet meer uit.
Ik ben meer een voorstander van het Omgekeerd Denken:
  • er is niet een frame-setterige pagina met vaste bestanddelen als header, menu en footer, waarbinnen de inhoud-gedeelten wisselen,
  • maar elke inhoud-pagina is een echte pagina (ook goed voor Google! *), en de vaste bestanddelen als header, menu en footer worden er steeds in gehesen met een php-include;
  • d.w.z. bv. menu aanpassen = 1 include aanpassen en uploaden, en sitebreed draait nu het nieuwe menu;
  • nieuwe pagina's kunnen alvast online proefdraaien buiten het publiek om, zolang de koppeling in het menu nog niet is gemaakt;
  • alles gaat lekker flexibel mee in de layout (bij wisselende hoogtes, maar ook bv. bij veranderen van lettergrootte door de bezoeker),
  • en nooit meer pijn met navigeren in de (sub)(sub)(sub)menu's. :)
Meer van hetzelfde:
Met vriendelijke groet,
CSShunter
*) Zowel voor hogere indexering en betere vindbaarheid (o.a.: elke pagina kan een eigen titel hebben en een meta-description die bij de pagina aansluit), als voor de gebruiker die rechtstreeks naar de gevonden pagina kan gaan (en niet eerst naar een startpagina hoeft omdat anders onderdelen ontbreken).
Voor wie wil ("op wat voor site ben ik nu terecht gekomen?"): de Home-knop is vanaf elke pagina natuurlijk gauw gevonden.

Laatst bewerkt:
csshunter dat lijkt me inderdaad een goed plan ik ga het straks uitwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan