Vervangende inktpatronen

Status
Niet open voor verdere reacties.

satamorgana

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2011
Berichten
24
Steeds zie ik vervangende inktpatronen (met chip) die drie keer zoveel inhoud hebben als de originelen.

Nu vraag ik me af..

1. De chip geeft toch na een x aantal printen te kennen dat de patroon leeg is, of zijn de vervangende inktpatronen voorzien van een (ander/ eigen soort) chip die daar rekening mee houd.

2. Of je hier ook daadwerkelijk drie maal langer mee doet (onder de zelfde printinstelling).

*Dit is een mededeling.. uitsluitend bedoelt voor omschrijvende doeleinde en blijven het eigendom van hun respectievelijke eigenaren. Als 1. juist is en de vervangende inktpatroon - van bv een epson stylus sx125 - geen ander of, eigen soort chip heeft hoe kom ik aan een reseter.

3. Volstaat het om de om de automatische inktmeter uit te schakelen, en hoe kan ik dat dan doen.

Alvast bedankt voor eventuele reacties...

PS; Als ik met de kennis van het verleden.. weet, wat ik nu weet.. Had ik het zelfde gevraagd.! Gewoonweg omdat ik, goedkoper/ voordeliger uit wil zijn!!

Vriendelijke groet,

Satamorgana.
 
ik gebruik al lang de patronen van cdr-winkel met chip voor mijn canon mp 510, en ze gaan veel langer mee dan de originelen.
weet wel dat de meeste printers zeggen dat de cartridge leeg is als er nog ongeveer 30 % inkt over is ... de laatste keer dat ik een originele gebruikte kreeg ik de melding dat de inkt op was, en ik drukte nog ongeveer een half pak papier af ( +/- 250 blz )
je moet dan wel de melding negeren door op ok te drukken ( bij canon ) waarna je de melding krijgt dat mogelijk de printkoppen beschadigd worden, dewelke ik steeds compleet negeer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net een eigen merk patroon van 123 ink half leeg weggegooid. Hij deed niks meer.
Ik heb een all in one printer van HP J6410.
Ik heb nu meerdere nagevulde pogingen gedaan maar heb eigenlijk altijd mindere ervaringen dan de originele patronen. Streperige resultaten, donker/lichtergrijs ipv zwart.
Ik koop nu enkel nog de originele patronen. Ja ze zijn te duur maar de ergenis van flutprinten ben ik helemaal zat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Epson printer en druk nogal eens foto's af daar ik veel met fotografie bezig ben.
Ik kan niet anders zeggen dan dat de "fake" cartridges het in zijn geheel niet halen bij de kwaliteit van de Epson cartridges.
Misschien leuk om een Word documentje af te drukken maar bij serieus werk totaal ongeschikt.
Ook ik betaal liever een paar centen meer voor orginele cartridges.....

Kleine aanvulling, de "fake" inkt droogt in zijn geheel erg slecht als het al droog wordt !!
 
Ik heb het geprobeerd en moet zeggen dat de kwaliteit iets minder is, maar de prijs veeeeeeel lager!! Ik ben best tevreden met Prijs/ Kwaliteit verhouding.

Vriendelijke groet.
 
ik gebruik al lang de patronen van cdr-winkel met chip voor mijn canon mp 510, en ze gaan veel langer mee dan de originelen.
weet wel dat de meeste printers zeggen dat de cartridge leeg is als er nog ongeveer 30 % inkt over is ... de laatste keer dat ik een originele gebruikte kreeg ik de melding dat de inkt op was, en ik drukte nog ongeveer een half pak papier af ( +/- 250 blz )
je moet dan wel de melding negeren door op ok te drukken ( bij canon ) waarna je de melding krijgt dat mogelijk de printkoppen beschadigd worden, dewelke ik steeds compleet negeer.

Hallo de jean,
...vandaag in een uitzending van EZ op Nederland 3 een apparaatje in gebruik gezien dat de chip in het originele inktpatroon uitschakelt waardoor het patroon nog een behoorlijk tijdje mee kan.
De makers van het programma zijn van mening dat de fabrikant de chip veel te laag instelt om de verkoop te verhogen.
Het apparaatje zou gewoon in de handel zijn.
Waar zou ik het kunnen kopen.
Bedankt alvast.
Groetjes,
Souris
 
@souris
Reageren in een topic uit 2011 is niet relevant meer en ook niet gewenst. Topic gaat op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan