Nieuwe Game PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

supercooltje

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2011
Hallo, ik ben van plan een game pc te kopen. Ik zal hem zelf samenstellen en heb al software liggen (windows 7 ultimate 64 bit). De PC zal overclocked worden. Een vriend heeft me deze samenstelling aangeraden:

Behuizing: CM storm enforcer
Moederbord: Asus P8P67 PRO
Processor: Intel I7 2600K (hij wordt overclocked)
RAM: 8Gb HyperX Genesis dual channel DDR3
HDD: wd black 1tb sata3
GPU: msi gtx560 hawk
Voeding: CORSAIR Tx650 Power Supply
Dvd Rw: SAMSUNG Sh-s223c/bebe Zwart Sata 22x Dvd-rw

Deze pc zou op een €1050,- uitkomen. Is deze een goede samenstelling?

Het doel zal vooral zijn: media bekijken, foto's bewerken en gamen.

ja, maar als je nog wat geld overhebt kun je eventueel ook nog een ssd-harde schijf erbij.

Ik had ook al aan een ssd gedacht. Ik ben wel niet zo handig met parties, ik het mogenlijk om windows op de ssd te instaleren en andere programma's op je gewone harde schijf ( bijvoorbeeld Google Chrome)?

Wat beteft je vraag over ssd en partities heb je nu hier een antwoord gehad:Klik;)

Gaarne hier alleen verder gaan over de aanschaf van het systeem.
Succes met je vraag.

maak van de i7 2600K een I5-2500K, kwa prestatie zit er geen verschil in voor games en ook die kun je erg goed overklocken (5.4GHZ)
dan houd je extra geld over voor een sterkere videokaart zoals een GTX570 bijvoorbeeld

en ik mis ook een goede aftermarket koeler en die heb je wel nodig als je wilt gaan overklocken

De vriend die me die samenstelling gaf had mij dat ook aangeraden.
Ik wil echter online games spelen (Combat Arms,...) en tegelijk frapsen (opnames maken). Ik heb gelezen op internet dat een i7 dan veel beter is dan de i5.

Wat bedoel je met aftermarket cooler?

de i5 kan dat prima aan fraps is niet super zwaar
en combat arms is grafisch niet demanding voor game pc's van deze tijd
dus dat komt wel goed

aftermarket koelers zijn bijvoorbeeld waterkoelers of verbeterde lucht koelers
je kan niet overklocken met de standaard koeler die Intel mee geeft bij je processor
je processor moet namelijk wel goed koel blijven bij het overklocken ze kunnen overhit raken

Hmmm... interessant om dat te weten!

Ik dacht er net aan (na jouw reactie): zullen games sneller draaien met i5-2500K en ssd dan met een i7-2600k en gewone harde schijf? Dan kan dat interessanter worden om mijn geld in te investeren.

Wat voor een aftercooler zou je me dan aanraden voor een i5 2500K?
En ik zou een 32 gb ssd genoeg zijn om OS+games+Google chrome op te instaleren?

Laatst bewerkt:
32 is aardig weinig ik zou het minimaal op 40GB houden
een goede aftermarket cooler zou de Scythe mugen 3 of Corsair H60 zijn

Als ik jou was zou ik een "Point of view GTX 570 2.5gb" videokaart pakken, deze heb je nodig voor graphische applicaties zoals zware games, photoshop en video editing.
En 8gb werkgeheugen is voor mijn mening een beetje veel, met 6gb kan je ook gewoon alles.

Dankjullie voor jullie reacties. Ik denk dat ik de scythe 3 zal gebruiken in combinatie met de i5 2500k. In zal dan ook de ssd van 40 gb van intel gebruiken.

Mijn buget laat dan wel niet toe een gtx 570 te nemen.

Verschilt de p8p67 pro veel met de p8p67? De gewone versie is een stuk goedkoper...

Ik zou wel dan wel voor een 560Ti gaan! Een SSD van 40GB is erg weinig, Win7 is al gauw 25GB, dan heb je nog +-10GB over voor games. Je moet ook wat ruimte vrijhouden anders worden de meeste SSDs veel trager.

Ik zal dan toch een 60 gb nemen.

Dank aan iedereen die gereageert heeft!
Moesten er nog mensen zijn met voorstellen die mijn pc nog verbeteren mogen ze altijd op dit bericht reageren!

Tip

Als ik jou was zou ik een overclockbare i5 pakken, en met dat geld een gtx 570 erin zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan