mediastreamen philips tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik Zjegger

Moderator
Moderator
Lid geworden
8 dec 2008
Hallo medeforummers,
ben sinds kort in het bezit v.e. philips 42PFL7656H/12 3D Easy die bekabeld op het thuisnetwerk en internet is aangesloten. Nu wil ik mijn mediabestanden op de TV afspelen en heb alles ingesteld dat het zou moeten werken, ook de medianetwerkserver is correct ingesteld, de TV wordt ook gezien en komt in de lijst v.d. mediaserver voor. Heb ook naar de TV gepingt, werkt. De verbinding komt ook voor in het modem/router en ik heb de IP's van alle aangesloten apparaten vastgezet en toestemming voor de verbindingen verleend. Als ik nu een ondersteund bestandsformaat wil afspelen door te kiezen "afspelen met Philips TV" dan gaat de server zoeken naar verbinding met de tv, die dan in de modus "verbinden met pc" staat en het bericht weergeeft "continue zoeken naar mediaserver" dan krijg ik na een bepaalde tijd de melding op de pc dat het toestel niet reageert.
Alle benodigde mogelijke services zijn ingeschakeld. Wat ik ook geprobeerd heb is de firewall en de antivirussoftware op uitgeschakeld.
De internetverbindig doet het overigens prima, ik kan op YouTube enz.
Heb ik toch iets over het hoofd gezien? :o

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
door een toeval is het opgelost. We hadden vanmiddag opeens geen verbinding meer, dus heb ik het modem/router gereset en opeens krijg ik een melding van mijn firewall dat een mediaserver probeert toegang te krijgen tot mijn pc, ik klik op toestaan en probeer meteen verbinding met de TV te maken en zie daar ik kan nu al mijn bestanden op de TV afspelen. Opgelost dus, wel op een hele vreemde manier.

Hallo allemaal,
door een toeval is het opgelost. We hadden vanmiddag opeens geen verbinding meer, dus heb ik het modem/router gereset en opeens krijg ik een melding van mijn firewall dat een mediaserver probeert toegang te krijgen tot mijn pc, ik klik op toestaan en probeer meteen verbinding met de TV te maken en zie daar ik kan nu al mijn bestanden op de TV afspelen. Opgelost dus, wel op een hele vreemde manier.

Hallo Mik,

Kun je me vertellen welk mediaserver programma je nu gebruikt ervoor. philips geeft aan dat windows mediaplayer 11 al goed zou zijn maar deze vertikt het om films in dvd-formaat VOB dus door te gevn naar de tv vanaf de HD naar de TV toe.... Ook Powerdvd 11 weigert dat.... Nero multimediasuite zou ook moetn werken helaas doet de mediakant het niet in de trialversie en de Software is te duur om alles zo uit te gaan proberen.... In AVI en MPEG formaat hoef je maar op afspelen te klikken in je PC (rechtermuisknop in kolom dan) maar met het echte dvdformaat werkt dat niet.... aangezien ik alles in DVD format op mijn hd heb en het niet echt zie zitten om alles weer te moeten converteren .... gaarne wat tips!!!!

Hoi,
Ik gebruik WMP 12, het echte dvd-formaat heb ik eerlijk gezegd niet uitgeprobeerd, die brandt ik meestal meteen op dvd en als dat goed gelukt is gooi ik de bestanden meestal weg. Volgens de handleiding ondersteunt je TV die formaten ook niet als ik me goed herinner.

Hoi,
Ik gebruik WMP 12, het echte dvd-formaat heb ik eerlijk gezegd niet uitgeprobeerd, die brandt ik meestal meteen op dvd en als dat goed gelukt is gooi ik de bestanden meestal weg. Volgens de handleiding ondersteunt je TV die formaten ook niet als ik me goed herinner.

ik heb dezelfde TV als jij en zover ik gezien heb staat VOB (dvd) er wel in het lijstje dus wordt de standaard wel ondersteund zou je mogen verwachten.
Ik heb windows7 professional, en daar zit standaard WMP12 al in.... Philips geeft als minimumwaarde WMP11 aan....
Het voordeel van films op een HD laten staan is al veel mensen bekend; denk bijvoorbeeld maar aan media-apparaten zoals AC Ryan etc....

Met Powerdvd kon ik vroeger ook dvd(vob) films op mijn oude matchline bekijken dus waarom zou deze tv dat niet kunnen??? Ligt het misschien aan het feit dat ik nu wel AVI en mpg via dat utp cat5E kabeltje kan kijken en dat DVD misschien een echte videokabel nodig heeft??? of software matig puur wat anders werkt? Welnee simpelweg
WMP12 enzo kan er niet mee overweg.... en aangezien de TV alleen dat soort proggies ondersteunt en dus niet Powerdvd en de betere proggies lijkt het mij dat ik een aparte kabel zal moeten gaan leggen in dit geval een HDMI van 15 meter lengte wat volgens philips help dus ook niet zou kunnen .... ??? mag maximaal 3-5 meter zijn volgens hun??
maar dat gold ook volgens hun voor de utp kabel en ik heb er een van 25 meter tussen liggen werkt ook normaal dus wat weten die lui nu op die High Tech .....:P woon er 4 kilometer vanaf een kabellengte dus :cool:

Da nettv is zo aangesloten als eenmaal de kabel aangesloten is en de settings gemaakt zijn in pc en tv..... het openen van de PC in de tv ligt weer anders je zou dan moeten gaan delen en dat is iets dat nog niet helemaal vlot gaat. makkelijker is om met de rechtermuis knop op het bestand te gaan staan en dan vervolgesn op afspelen te klikken. echter bij vob bestanden werkt dat niet omdat die niet uit een bestand bestaan en ook niet geaccepteerd worden in de tv.

wie kan er meer over vertellen .....:thumb:

Ik heb een soortgelijke TV en ook een nieuwe Philips BR-speler. Beide spelen bijna alle bestandssoorten van m'n PC af maar sommige .ts bestanden (opgenomen van TV met een Humac iHDR-5050c) speelt hij wel andere niet. Geen idee hoe dat zit.

@jafrako: Mocht jij een vraag hebben dan gaarne zelf een topic openen. Mocht je geen vraag hebben dan is deze reactie overbodig. Topic is immers uit feb en dus niet aktueel meer. Topics ouder dan 3 maanden mogen immers met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan