• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal cellen met bepaalde opvulkleur laten tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

syntychakis

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Bekijk bijlage vb help mij forum2.xls

Beste mensen,

Kan iemand misschien helpen met het volgende?
Ik heb meerdere kolommen met cellen waarop ik voorwaardelijke opmaak heb toegepast. Elke cel heeft andere grenzen voor de voorwaardelijke opmaak. (zie ook bijlage)

Een cel krijgt afhankelijk van de waarde die ingevuld wordt de kleur geel of groen. Ik wil dat excel automatisch rekent hoe veel groene en hoeveel gele cellen in die kolom zijn.

Ik hoop dat iemand kan helpen! alvast bedankt.

Jannis

syntychakis,

Heb je de zoekmachine van helpmij al gebruikt?
Deze vraag is volgens mij al meerdere keren gesteld.

Beste Excelamateur,

Dat heb ik zeker gedaan. Maar het probleem met mijn probleem is dat in de kolommen waar voorwaardelijke opmaak wordt toegepast steeds andere voorwaarden gelden.
Een andere oplossing die ik zag kon ik ook niet toepassen in mijn geval omdat ik niet zo thuis ben in VBA.
Ik hoop eingelijk dat iemand een oplossing heeft zonder macro's/VBA.

Danny,
houd er rekening mee dat de functie die in jouw bestand staat geen kleuren telt die ontstaan zijn door voorwaardelijke opmaak. Mijn oplossing is er overigens ook een zonder voorwaardelijke opmaak.

Beste zapatr ;)

Daar heb je een punt.

Nu mijn punt:

Waarom kleuren tellen via voorwaardelijke opmaak ???
Zet AANTAL.ALS(bereik; + de formule die je plaatst in de voorwaardelijke opmaak en je hebt je uitkomst.)

Zie bijlage als voorbeeld.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Waarom kleuren tellen via voorwaardelijke opmaak ???
Zet AANTAL.ALS(bereik; + de formule die je plaatst in de voorwaardelijke opmaak en je hebt je uitkomst.
Een oplossing met aantal.als... lijkt mij in dit geval niet van toepassing, want er gelden per rij in A1: D5 verschillende voorwaarden en die laten zich per kolom met aantal.als moeilijk optellen. Maar het kan wel via een gewone optelling (=som). Deze oplossing is eenvoudiger dan via een macro en verdient daarom naar mijn mening de voorkeur; zie de bijlage.

Laatst bewerkt:
syntychakis,
het is op dit forum wel gebruikelijk om te laten weten of je vraag al dan niet (afdoende) is opgelost. En als ze is opgelost, om de vraag dan ook als zodanig te markeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan