Kan met Fusion WOL in mijn PC komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Berichten
524
Beste lezers,

Heb sinds kort 'LogMeIn' als computerbesturing-op-afstand-programma en 'Fusion Wol' als wekker van mijn PC-systeem. Heb mijn IP-adres en Mac-adres via CMD>>ipconfig/all opgevraagd en in mijn laptop ingevoerd. Heb als wekker een laptop. Maar hij doet helemaal niets. begrijp het niet. De gegevens moeten juist zijn. Gebruik momenteel geen router maar heb de verbinding direct op de PC aangesloten. Moet ik misschien een ander MAC-adres gebruiken? Misschien wel het MAC-adres van een draadloos netwerk? Heb beiden overigens wel geprobeerd. O ja, heb de computer qua adapters vrijgegeven met ipconfig/renew. Misschien had ik dat niet moeten doen, maar het andere hielp niet.

Met dank, Marc
 
Zonder 'direct' netwerkcontact tussen laptop en desktop kan er geen WOL gebruikt worden.
Dus als jij nu zegt dat je geen router (meer) gebruikt, dan kan WOL ook niet werken.

Eerste wat je moet doen, dus, is ervoor zorgen dat beiden elkaar weer wél tegenkomen in het lokale netwerk (dus de router weer werkend maken).

Dan vanaf de laptop kijken of je met WOL de desktop starten kunt.

PS: WOL werkt alleen over een bedrade netwerkverbinding, dus de desktop moet bedraad zijn aangesloten (aan de router). Je kunt wel WOL-pakketten versturen over een draadloos netwerk (bijv. laptop), maar de ontvangende kant (bijv. desktop) moet bedraad aangesloten zijn.
PS2: Verder moet op de bedrade netwerkkaart WOL ook aangezet zijn. Meestal moet je dat in de BIOS regelen van de ontvangende pc, daar tegenwoordig bijna altijd (in het moederbord) geïntegreerde bedrade netwerkkaarten worden gebruikt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de heldere en duidelijke uitleg, Tijs. Weet nu dat ik middels de router verbinding moet leggen. Alleen: moet ik de gewone Ethernet gegevens gebruiken of de draadloze LAN gegevens. Immers, het gaat om een router. Dat van de BIOS wist ik. Moet een PS/2 toetsenbord gebruiken om PCI-devices vrij te maken.

Marc
 
Laatst bewerkt:
Er is geen (directe) rol van de router in dit geheel, want het enige wat die doet is laptop en desktop netwerktechnisch verbinden. Je hebt dus voor samenstellen van het WOL-pakket het MAC adres van de bedrade netwerkaansluiting van de desktop nodig.

Tijs.
 
Om het helemaal goed te zeggen moet je eigenlijk niet spreken van een router, maar de switch functionaliteit in een routerswitch. Een pure router zal namelijk WoL (wat level 2 pakketten zijn) droppen. Ik weet dat het normaal is dat alle consumenten routers routerswitches zijn, maar technisch gezien is het antwoord dus niet helemaal juist :p
 
Nou Wampier, de puntjes op de i! Het is wel leuk om te weten hoe iets precies zit.
Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan