pc formatteren zonder cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

peroli

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2011
Berichten
14
ik heb vorige week een hele tijd gevochten met drivers om alles goed aan de gang te krijgen. Met hulp van hier is dit ook gelukt. (dankjewel!)
Maar blijf tegen problemen aanlopen zodat ik de pc wil formatteren.

Probleem is het volgende: ik heb van tevoren geprobeerd xp te installeren op de c schijf, maar kreeg enkele meldingen dat er bepaalde bestanden niet geïnstalleerd konden worden.Uiteindelijk werkte het dan ook niet. Daarna heb ik xp geïnstalleerd op de h schijf waar eigenlijk de recovery van HP op stond. Deze map was al leeg doordat ik van tevoren windows 7 heb geïnstalleerd die echter niet werkte.
Windows xp werkt nu wel, maar blijf constant de melding krijgen dat er nu geen ruimte meer is op H.
Wil daarom pc leeg maken en opnieuw installeren op de c schijf. Bij de vorige installatie heb ik alleen geïnstalleerd en daarom wil ik nu eerst formatteren.
Als ik de c of de h wil formatteren krijg ik de melding dat dit niet kan. Ik heb op internet en ook hier gelezen dat ik daarvoor de cd nodig heb. Op de 1e plaats heb ik die momenteel niet bij en daarnaast kan ik me ook niet herinneren dat daar een mogelijkheid tot formatteren bij stond.
Ik heb in een ander bericht hetzelfde probleem gelezen, maar kwam als oplossing alleen tegen het in de dos mode te doen als format c.

Klopt dit? Moet ik naar dos en dan format c en daarna format H?
wil het nml even zeker weten voordat deze pc het helemaal begeeft.
En hoe kom ik in dos? Uitvoeren, dos?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan