WiFi Repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

ca.groot

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2005
Berichten
26
Onlangs heb ik een WiFi repeater aangeschaft in de veronderstelling dat mijn WiFi netwerk versterkt zou worden.
Na installatie blijk ik twee draadloze netwerken te hebben mijn oorspronkelijke netwerk Network en een nieuwe WiFi Repeater. De sterkte tov elkaar is nagenoeg gelijk, maar tot mijn verbazing is de download snelheid van Network 20Mbps en van Repeater nog geen 2 Mbps.
Ik heb twee vragen waarom zou ik in mijn geval een repeater nodig hebben als de sterkte van het signaal nagenoeg het zelfde is en als tweede waarom zou ik repeater gebruiken als de downloadsnelheid een tiende van het oorspronkelijke netwerk is?
Of mis ik iets essentieels?
 
manamana, bedankt voor je reactie.
Heb alles in je link eens doorgelezen, maar vind naast de uitgebreide info, net niet wat ik zoek. Ik heb de repeater exact volgens de instructie geinstalleerd en het werkt, maar de resultaten begrijp ik niet.
Heb de repeater in een stopcontact geplaatst aan het einde van het vermoedelijke bereik van de router, maar mijn vragen blijven onbeantwoord.
Dus hoor graag meer info.
 
Ik heb een EnVivo versterker P1145 gekocht bij de Aldi, kostte maar weinig.
Ik wilde het effect weten op mijn draadloze netwerk.
Deze EnVivo komt van tekinihall.nl.
Ik heb hen ook al benaderd, maar nog geen bericht ontvangen.
 
Ja, dit is de instructie, die ik gevolgd heb.
Onder punt 5 heb ik de enige twijfel gehad voor het juist invullen van de X, maar ik neem aan dat die keuze geen invloed heeft op de downloadsnelheid?
 
Heb je de eerst reset gedaan. 10 seconden.
Ja dat is lijkt mij ook. Het enige wat ik me kan bedenken is WPA blz 14. Staat die goed.
 
Ja, alles lijkt goed gegaan te zijn. Wel zie ik verschillen in de instructie die bij de repeater is geleverd en de pdf. Ik zal die eens exact nalopen en alles resetten en opnieuw invoeren, dat moet ik morgen maar eens proberen.
Of het moet aan de firmware liggen, maar op het forum van de leverancier stonden nogal wat problemen tot het niet meer functioneren van de hardware, na updaten. :shocked:
 
Nou, ik heb alles opnieuw nagelopen en de repeater software opnieuw geïnstalleerd.
Maar geen verbetering gekregen.
Ik zie geen enkel nut om deze repeater te gebruiken.
Ik heb de fabrikant aangeschreven en een herinnering gestuurd, maar nog geen reactie ontvangen.
Wordt vervolgd, hoop ik!
 
Oke bedankt voor je terug koppeling. Ja het is nu maar afwachten wat het wordt dus. Jammer dat niet alles tot een goed eind is gebracht. Er is, dat is mijn conclusie persoonlijk, dat er nogal wat verschil in zit. Kwaliteit dus. Ik hoor graag van je hoe het afliep.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan