Spel Skylander voor de WII kan USB niet vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

akoenen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 nov 2011
Mijn zoontje heeft het spel Skylander voor de WII gekregen. Wij hebben een omgebouwde WII. WII vraagt om update software maar dat willen we niet want dan zijn we alles kwijt. Nu advies gekregen om spel naar de Externe harde schijf te kopiëren en dan vanaf de harde schijf te spelen. Dat gisteren gedaan. Vanuit de USB loader spel opgestart. Hij start dan inderdaad wel op maar geeft dan de melding dat hij de USB stick niet kan vinden terwijl die wel achter in de WII zit. In de linker USB de harde schijf in de rechter USB de USB stick voor het spel. Hoe kan ik dit oplossen??? :(

zelfde probleem

Goedenavond,

Wij hebben hetzelfde probleem. Hebben jullie al een oplossing?

Ik hoor het graag.

Bij voorbaat dank.

Niels

Hier ook. Vandaag gekocht. Spel start op en zegt dan dat ie geen usb stick kan vinden. Het gaat ook om een softmod wii. Iemand al een oplossing?

Het werkt. Zorg voor een cIOS die up to date is en kies in de spelinstellingen cios v2.22. Werkt dan verder prima.

,,Het werkt. Zorg voor een cIOS die up to date is en kies in de spelinstellingen cios v2.22. Werkt dan verder prima.''

Hoe kun je dit regelen? Sorry ik ben niet echt in deze materie thuis.

CIOS 222 instructie

http://r3dux.org/tag/cios-222 Volg instructie op deze site exact.

Na kopiëren van de cIOS_installer naar de /apps directory, kun je deze cios 222 installeren via homebrew .
Kies eerst cios249 om de installatie te doen, maar installeer in cios37/38 zoals op de r3dux site staat aangegeven.

Daarna kun je in usbloader bij de instellingen voor het spel de te gebruiken cIOS aanpassen naar 222

Success!

Laatst bewerkt:
Ik de dvd naar harde schijf gekopieerd. Dan via homebrew menu het spel geselecteerd en "instelling" van het veranderd. Daar stond cios 2.49 en die kun je veranderen in 2.22. Opslaan, terug gaan en spel starten.

Beste Superjack,

Bedankt voor je advies. De CIOS 222 instructie helemaal gevolgd en via de USB loader spel weer opgestart. Instelling omgezet naar IOS 222 en het werkt!!!!
Kinderen weer helemaal blij gemaakt. Na een week kunnen ze het spel eindelijk spelen. BEDANKT.

dank voor de terugmelding

ah.. Blij dat dit hielp.. bedankt voor de terugmelding. Ik weet hoe dat is.. Ik had hier ook een mannetje in tranen..en later superblij toen zijn skylanders werkte :-)

Laatst bewerkt:
Bij mij werkte de CIOS 222 instructie niet. De CIOS 223 geprobeerd, en toen werkte het!

Bedankt. Mijn zoon is nu heerlijk aan het spelen.

Ook hier hetzelfde probleem, maar dan met een "niet-omgebouwde" Wii

Hallo, wij hebben sinds vanmiddag dit spel in huis. Alles aangesloten en het werkte prima. Daarna een poosje een ander spel gespeeld (Guitar Hero) en daarna toch weer terug naar Skylander.

Helaas..... hij zegt nu dat de draadloze USB niet te vinden is. Hoe we het ook proberen, in welke volgorde we dingen ook aan- en uitzetten en synchroniseren.... het helpt allemaal niks: de USB blijft onvindbaar.

Ook in een gewone PC wordt de USB niet gezien, wat mij het gevoel geeft dat het ding zelf kapot is. Kan dit te maken hebben met dat we de usb hebben laten zitten toen we Guitar Hero gingen spelen? Of heeft ie "gewoon" nu al de geest gegeven? In dat geval gaan we achter de garantie aan, natuurlijk.

Oh ja, het is een originele Wii, dus niet omgebouwd of zo.

Bedankt alvast voor het meedenken/reageren!
Alice

skylanders softmod

Mijn zoontje heeft het spel Skylander voor de WII gekregen. Wij hebben een omgebouwde WII. WII vraagt om update software maar dat willen we niet want dan zijn we alles kwijt. Nu advies gekregen om spel naar de Externe harde schijf te kopiëren en dan vanaf de harde schijf te spelen. Dat gisteren gedaan. Vanuit de USB loader spel opgestart. Hij start dan inderdaad wel op maar geeft dan de melding dat hij de USB stick niet kan vinden terwijl die wel achter in de WII zit. In de linker USB de harde schijf in de rechter USB de USB stick voor het spel. Hoe kan ik dit oplossen??? :(

cfg loader op je sd kaartje zetten spel opstarten met cios 223 en alles werkt weer ,bij mij

skylanders

Beste Superjack,

Bedankt voor je advies. De CIOS 222 instructie helemaal gevolgd en via de USB loader spel weer opgestart. Instelling omgezet naar IOS 222 en het werkt!!!!
Kinderen weer helemaal blij gemaakt. Na een week kunnen ze het spel eindelijk spelen. BEDANKT.

Hallo daar ben een nieuweling hier en de kids vragen om zo'n spel en ik wil graag weten of het echt werkt speel met usb loader en wil zeker weten of het werkt moet skylanders nog kopen.En hor zet ik het spel o mn harde schijf?

Laatst bewerkt:
vraag aan Alice Koning

Wij hebben hetzelfde probleem. Is het bij jullie al opgelost?

Ook hier werkt het niet in een originele Wii.

We horen het graag.

met vriendelijke groet,

Niels

thx thx many thx werkt perfect na een poosje

geen update naar 4.3E uitvoeren!!!

hbc updaten , usbloader laatse versie instaleren daarne cios zoals superjack meedeelde uitvoeren hdd op linkerkant ontvanger rechts

mannen bedankt voor alle tips

Ik heb het zelfde probleem !! (vindt de USB niet)
De update gedaan zoals beschreven maar de USB stick wordt nog steeds niet gevonden.(cios 22 en cios 23)
Er zijn 2 USB poorten aan de WII, De HD moet aan de onderste hangen anders werkt de harde schijf niet, dus de Stick zit in de bovenste poort.

Wat kan ik nog proberen ?

Laatst bewerkt:
dus je hebt geen 4.3E
homebrew geupdate
laatste cios22 geinstaleerd

indien ja

DE PORTAL NIET AANLEGGEN

het spel starten via homebrew met cios 22 (instelling game via homebrew)

zodra het spel vraagt om je portal aan te schakelen DAn pas aanleggen

daarna vindt de wii de portal direct.

grtz barre

Kan USB niet vinden

Hier ben ik eindelijk met weer nieuwe vragen.

De WII is softwareversie 3.4 E
Homebrew geupdate ? Ik heb me rot gezocht maar ik zou niet weten hoe. Huidige versie : 10.6 / 10S35V12.6

Trouwens ik kan het spel via het Homebrewchannel (op de HD via de USB) niet vinden.

HELP

Laatst bewerkt:
Ik heb een 3 poort USB Hub van het merk Trust aan me Wii gehangen. Volgens vele werkte dit niet, maar...... dit werkt prima!
Nu hoef je niet steeds te wisselen met alle apparaten voor de Wii.

Mijn microfoons werkten eerst niet in de Wii USB poort. Nu via de Hub wel.
Wel even de laatste Cios op de wii zetten.
Verder geen enkel probleem ondervonden met de installatie van de portal.

Opgelost !!

De laatste versie van alles (homebrew en USB loader) erop gezet en het werkt !!

Dank u voor de reacties !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan