MKV film doorspoelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertusje

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Hallo.
IK heb een nieuwe tv en HomeCinema gekocht en nu heb ik een vraag over het afspelen van MKV bestanden.
Ik speel deze af via een usb stick op mijn tv maar kan de films niet doorspoelen.
Als ik wil doorspoelen dan gaat hij naar de volgende film.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen of kun je MKV films niet doorspoelen?
Ze zijn te groot om er bijv. een dvd van te maken.
Via mijn HomeCinema kan ik ze niet afspelen want daar zit geen usb ingang in.
Wel in mijn decoder voor digitale tv maar als ik de usb stick daar in steek dan staat alles vast en krijg ik helemaal niets.

Kan je dat bestand wel doorspoelen op je pc met bijv. vlc player.
Zo niet, dan zit dat in het bestand.

Nee dat gaat ook niet, in ieder geval niet met WMP,VLC player heb ik niet.
Is er een mogelijkheid om dat op een of andere manier te veranderen?

Mijn AC Ryan heeft er geen problemen mee om een MKV door te spoelen.

Oh o.k. maar daar heb ik op tv niets aan.
Is er iemand die misschien weet of er een eenvoudig programma is waarmee je een MKV film op kan delen in hoofdstukken?

???
Een media player IS nu juist voor de TV.

Laatst bewerkt:
Oja ik snap het. ik ga er morgen even naar kijken, bedankt voor de tip.
Maar als ik de MKV niet kan doorspoelen op Windows Media Player zou het dan niet aan de MKV's liggen?

Met Windows Media Player kun je een MKV bestand ook gewoon doorspoelen maar misschien dat het aan de versie ligt?
In kan me niet voorstellen dat iets in een MKV bestand bepaalt of je wel of niet kunt doorspoelen. Ik heb veel MKV bestanden en dat heb ik nog nooit gezien.
Ik gebruik op de PC trouwens altijd de VLC player en die doet dat ook prima. Net als WMP, gewoon met de muis de voortgangsbalk verschuiven.

Windows Media Player kun je een MKV bestand ook gewoon doorspoelen maar misschien dat het aan de versie ligt?

Is opzich niet vreemd. Met veel wmv files zie ik dit ook terug.
Kon eerst niet op de term komen, maar de videofile mist de indexering waardoor je dus niet kan vooruitspoelen.

Ja juist want met de muis de balk doorschuiven dan kan ik ook uiteraard maar niet versneld doorspoelen en daar gaat juist om. Als ik een keer naar een film op tv ga kijken die 2 of 3 uur of langer duurt en ik niet de hele film uit kan kijken dan kan ik de volgende dag niet verder kijken want dan begint hij weer bij het begin.
Dus een mediaspeler is waarschijnlijk ook geen oplossing dan of die moet onthouden en verder gaan waar je gebleven bent.

En ik heb nu nog een ander probleem:
Wat wel vervelend is is dat bij de meeste films, mkv, de ondertiteling het niet doet.
Op de laptop doen ze het dan wel maar op tv de ene niet en de andere wel.
Enig idee dat zou komen?
Een mediaspelertje zou dat dan misschien niet hebben??

Ja juist want met de muis de balk doorschuiven dan kan ik ook uiteraard maar niet versneld doorspoelen en daar gaat juist om. Als ik een keer naar een film op tv ga kijken die 2 of 3 uur of langer duurt en ik niet de hele film uit kan kijken dan kan ik de volgende dag niet verder kijken want dan begint hij weer bij het begin.
Dus een mediaspeler is waarschijnlijk ook geen oplossing dan of die moet onthouden en verder gaan waar je gebleven bent.

De AC Ryan kan dat allemaal.
Inderdaad, ook onthouden waar je gebleven bent.
Daarnaast kun je eenvoudig zien hoe lang de film al speelt en bij het opnieuw afspelen naar dat punt in de tijd "scrollen".

Ik heb nu ook een mediaplayer en daar is alles mee opgelost.
Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan