css: bestaat "width: 50% - 500px;" ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

qwertis

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Beste mensen,

Ik wil de linkerkant van een gecentreerde div laten opvullen met een afbeelding die zich herhaald. Echter, deze mag NIET doorlopen door de gecentreerde div en rechts hier van.
Ik heb er hier een illustratie van gemaakt. Zodat het wat duidelijker wordt ;)
Hoe kan ik dit het beste doen?
bedankt!:)

cssuitles-01-01.jpg

Hoi qwertis,
Da's een leuke! :)
  • Zoiets? halve-bg-repeat.htm (met de minste <div>'s, voor als de middenkolom een eigen achtergrond-img of bg-color kan hebben)
  • Of zoiets? kolom-minus-kolom.htm (met extra <div>, voor als de middenkolom compleet transparant moet zijn)
Met vriendelijke groet,
CSShunter

sorry voor de laate reactie, maar inderdaad! :thumb:
Wilde er ook nog een rechterkolom bij, en dat is gelukt. Bedankt!

Hoi qwertis,
Okidoki !
Inderdaad kan je op dezelfde manier ook makkelijk een rechterkolom erbij maken met herhalende background-figuurtjes. Prettig dat het gelukt is!

(Ik dacht al bijna dat je in het kader van de spreiding van kansen verdwaald was op de 4 andere forums, waar ze beweerden dat het niet met css kon en/of dat je daarvoor javascript moest gebruiken en/of css3-calc erbij haalden en/of geen schaalbare oplossing hadden en/of niet de transparante oplossing hadden.) ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
PS: Misschien kan je daar nog even een berichtje achterlaten met link naar nr.#2 van dit topic, dan kunnen ze ook deze oplossing zien. - M'n vingers jeukten om daar ook te gaan posten, maar ja, dan moet je je weer eerst 4x registreren en zulks, waar ik altijd weinig trek in heb. Aan 1 forum heb ik wel genoeg om bezig te zijn. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan