Bijlagen in mail/ bestanden van sites (Word) openen niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnoukH

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2011
Sinds vandaag heb ik een aantal problemen met Word. Eerst had ik het probleem dat .doc bestanden niet openden in Word, maar uiteindelijk wel in Wordpad. Dit heb ik weten te wijzigen.

Het probleem wat ik nu nog heb is dan als ik een bijlage van mijn email open of een bestand van mijn schoolsite, beide Word, ik de melding 'er is een fout opgetreden bij het openen van het bestand in word, etc.'. Als ik er dan voor kies om het bestand op te slaan, i.p.v. te openen, en dan bij eigenschappen staat, staat er dat er een beveiliging op zit. Als ik dan op beveiliging opheffen klik, opent het bestand.

Ik heb dit nooit eerder gehad, dat documenten die ergens anders afkomstig zijn beveiligd zijn. Ik denk dat er het e.e.a. aan instellingen is veranderd door de AVG PC Tuneup.

Kan ik er iets aan doen om documenten weer gelijk te kunnen openen, i.p.v eerst opslaan en dan blokkering opheffen?

Alvast bedankt!

Hallo Anouk H. Volgens mij moet het zo.
1. Je opent het AVG Control Center door met je rechtermuisknop op het logo van AVG te klikken en te kiezen voor 'Launch AVG Control Center'. Het Control Center opent.
2. Vervolgens kies je in de lijst die je te zien krijgt voor 'E-Mail Scanner'. Je dubbelklikt hierop en er opent zich een instellingenscherm. Meteen op het eerste tabblad kies je onder 'Options' voor 'Configure'. Er opent zich een extra instellingenscherm en hier kan je de opties 'Check Incoming Mail' en 'Check Outgoing Mail' afvinken.
3. Je sluit de instellingenschermen door telkens op 'Ok' te klikken. Nu zou hij normaal geen probleem meer mogen geven! Moest hij toch nog problemen geven, herstart dan even je computer en controlleer nogmaals!
Laat eens weten. Gr. Manamana :)

Helaas, dit helpt niets! Ik heb ook niet echt het idee dat het probleem bij een instelling van AVG ligt.

Ik heb nu namelijk ook word-bestanden gevonden die al maanden op mn laptop staan en die ik nu opeens niet meer kan openen, voordat ik de beveiliging heb opgeheven, of ik op rechtermuisknop, bewerken druk.

Ik denk dus echt dat het gewoon iets met word te maken heeft en dat het het is gekomen met het opschonen met AVG PC Tuneup. Ik heb toen op de optie geklikt om alle 'zinloze bestanden' te verwijderen, misschien zat daar dus toch iets belangrijks bij...

Oh wacht die zinloze bestanden zitten toch niet in jouw prullenbakje toevallig. Dan kun je nog terugplaatsen. Je hebt toch niet de prullenbak gelijk leeggemaakt he.

Oef dat zou jammer zijn. :o

Nee.. daar had ik ook al naar gekeken. Ik heb voor de zekerheid wel alles teruggezet, maar dat waren eigenlijk alleen dubbele foto's en geen van de 'zinloze bestanden'. Geen idee dus waar de 'zinloze bestanden' gebleven zijn! Het probleem doet zich helaas nog steeds voor..

Oh probleem met het openen. Ik weet niet welke office je hebt. Word 2003, Word 2007 enz enz. Het enige wat ik nu kan bedenken is deze onderstaande link. Werkt alleen als je de orginele versie hebt. Office herstellen of opnieuw installeren staat daar ergens. ;)

http://support.microsoft.com/kb/821593/nl

Heb je al een oplossing?

Ik heb hetzelfde probleem sinds de instalatie van office 2010 pro plus. (legale versie)
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

Nee, ik kan bijlages of bestanden van sites nog steeds niet direct openen. Ik moet ze eerst opslaan en dan bij eigenschappen de blokkering er af halen.. Vrij irritant!

Werk jij ook met office 2010? of is het probleem bij jouw ontstaan na de instalatie van een ander programma? ik heb namelijk na de instalatie van office alle updates gedaan en ben pas een paar dagen later achter het probleem gekomen. Het opslaan van de bijlages en deblokeren gaat nog wel maar de nieuwsbriefen op de website van de school van me kinderen is helemaal verschrikkelijk. Eerst 10 vragen van of ik het wel wil en of ik het zeker weet dan opslaan selecteren dan blokering opheffen:mad: Ik heb microsoft gebeld en die kunnen er geen aanvraag van maken voor hulp omdat ik wel mijn eigen documenten kan openen:evil: Bill bedankt voor niets.

Ja, ik werk ook met office 2010! Ik weet eigenlijk ook niet precies waardoor het is gekomen, maar ik heb een vermoeden. Ik heb AVG PcTuneup 'zinloze bestanden' laten verwijderen, omdat mijn laptop wat traag werd en een paar dagen later kwam ik er ook pas achter. Het is in ieder geval super vervelend!

AVG heb ik niet draaien dus dat kan het niet zijn, maar het moet ergens een beveiligings instelling zijn. maar welke en waar?

Oplossing gevonden

Doe devolgende stappen per programma (Word, excel, powerpoint)
Nederlandse office:
# Open WORD -> Ga naar bestand -> opties -> Vertrouwenscentrum -> instellingen voor vertrouwenscentrum -> beveiligde weergave -> deselecteer de 4 boxes
Klik op OK tot je weer in het word venster bent. sluit word af en nu werkt alles weer zoals het vroeger was. Toch vreemd dat die ***** van de helpdesk van microsoft me dit niet even kom vertellen.

:)

Doe devolgende stappen per programma (Word, excel, powerpoint)
Nederlandse office:
# Open WORD -> Ga naar bestand -> opties -> Vertrouwenscentrum -> instellingen voor vertrouwenscentrum -> beveiligde weergave -> deselecteer de 4 boxes
Klik op OK tot je weer in het word venster bent. sluit word af en nu werkt alles weer zoals het vroeger was. Toch vreemd dat die ***** van de helpdesk van microsoft me dit niet even kom vertellen.

:)

De eerste 3 vakjes deselecteren is voldoende, de onderste kan aangevinkt blijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan