Canon MP510 printkop onjuist

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloem50

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2011
Berichten
4
beste allemaal,
Al geruime tijd maak ik gebruik van deze printer. Sinds kort geeft de printer deze melding: printkop onjuist. De cartridges zijn allemaal vernieuwd maar de foutmelding blijft komen in het lcd scherm van de printer. Heeft iemand een idee hoe dit probleem op te lossen?
Bedankt alvast voor de hulp

groetjes van bloem50
 
Het kan soms helpen als je je printkop verwijderd en weer terugstopt:

1. Haal de inktcardridges uit de print
2. Aan de linkerkant waar de printcardriges zitten zit een soort hefboompje. Dat moet je even ontgrendelen
3. Haal de printkop eruit, zonder dat je de inktuitgangen aanraakt. Raak ook de contactpunten aan de achterkant niet aan of de inktuitgangen aan de onderkant.

De printkop is het grijze onderdeel. Ik vond deze mooie foto:

RemovingPH.gif


4. Stop de printkop weer terug in de print, sluit de hefboom en stop de cardridges ook weer terug

Mocht dit niet werken, dan heb je echt een nieuwe printkop nodig
 
jammergenoeg

dat het niet werkt en dat ik dacht als ik er maar nieuwe cartridges indoe, dan werkt ie wel weer. Printkoppen zijn niet goedkoop. Bedankt voor je mooie plaatjes bij de uitleg. Super.

groetjes van bloem50
 
Voor een paar centen heb je een nieuwe printer. Een printkop vernieuwen is dan een minder goede optie. :thumb:
 
Inmiddels heel wat youtube filmpjes gezien ha ha...maar de oplossing zit er niet tussen (althans voor mij). Resetten hielp ook niet. De enige melding is en blijft: printkop onjuist. Bedankt voor jullie meedewerking
 
Inderdaad heb ik al naar een nieuwe printer geneusd , ipv de printkop bestellen online
 
Oh, ok wel jammer. Was het proberen waard. Even wat anders. Tjonge die inktjets zijn bijna net zo duur als een nieuwe printer. Ik heb HP inktjets en die kan ik wel bijvullen. Wel de goede inkt in de winkel kopen van HP, want daar schijnt ook al verschil in te zitten. Groet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan