Yahoo zoekmachine op Chrome

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arieke123

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2011
Berichten
13
Elke keer als ik mijn computer heb opgestart en naar mijn browser Chrome ga, moet ik elke keer weer mijn zoekmachine aanpassen. Op de 1 of andere manier veranderd hij elke keer in Yahoo!. Ik wil graag Google houden en geen Yahoo!. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik krijg bij het opstarten elke keer een bericht, of ik Yahoo of Bing wil behouden voor internet explorer. Zou het daar aan liggen? En hoe kan ik het wegkrijgen?
 
Wat heb je onlangs geïnstalleerd? 1 of ander Freeware programma misschien?
Hier zit in sommige gevallen gesponsorde software bij waarvan Yahoo geen onbekende is. Als je niet oplet tijdens installatie neem je dit mee in de installatie namelijk.
Als ik wat meer weet van je zal ik proberen verder te helpen maar ik ga nu offline en ben er morgen weer.
 
Dit is de melding die ik krijg:
Naamloos-1.png


Ik heb laatst Audacity gedownload. Maar meestal is het maar eenmalig dat hij veranderd. Maar dit is elke keer als ik men pc opnieuw opstart.
 
Okay, maak daar een keuze ( Bing bijvoorbeeld) en zet een vinkje onderaan !
Vervolgens ga je Google handmatig instellen als je die voortaan wil hebben.
Nog twee vraagjes dus, welke browser wil en en heb je die al als standaard ingesteld?
 
En hier kan je per browser lezen hoe je Google als standaard instelt !

http://www.google.nl/support/websearch/bin/answer.py?hl=nl&answer=464

Dat moet je dus wel doen !


Dit moet ik dus elke keer doen :) Dus ik blijf bezig met opnieuw instellen.

Ik heb een keer bing aangeklikt en op het vinkje onderdaan. Tevergeefs was na opnieuw opstarten alles weer hetzelfde, ik kreeg weer deze melding en men zoekmachine was weer op Yahoo!

Ik heb als standaardbrowser Chrome.
 
Kijk eens tussen je lijst met programma's via je configuratie scherm. Staat daar wat van Yahoo tussen !!
 
Nergens Yahoo!. Had ik ook al gekeken. Heb zelfs in mijn program files gezocht naar Yahoo.. Ook nergens te bekennen. Ik vind dit zo raar.
 
Hm, draai toch maar eens een malware scanner.
Ik raad je de Free versie van Superantispyware aan. Waarschijnlijk zit er toch ergens een Hijack.....
Downloaden en dan eerst updaten en een VOLLEDIGE scan laten doen.
 
Graits versie van Superantispyware gedownload. Volledige scan gedaan. 275 dingetjes. Opnieuw opgestart, krijg weer de melding en yahoo is alweer mijn zoekmachine..
 
Pffffffff..... Dus Yahoo blijft je zoekmachine in Chrome? Wat je ook doet dus !!
 
Je bent niet de enige zie ik !! Het Google forum staat er vol mee en vaak met dit antwoord en ik hoop dat je engels goed is ;-)



After looking at the running processes on my PC I noticed an app running called SearchSettings.exe
Very suspicious hey
After doing a search for the file I found it in a folder called
C:\Program Files\Common Files\Spigot\SearchSettings
In that folder you will find a bunch XML files with names like yahoo_***.xml
Obviously this makes sense yahoo hijacked my ****...
I deleted the entire Spigot folder (clever name for a trojan horse hey)
Anyway this solved the problem.
 
Ik heb hem gevonden in mijn programfiles (x86) Alleen ik kan hem niet verwijderen. Moet ik administrator zijn? Ik heb maar 1 account op men pc. Hoe kan ik hem als administrator verwijderen?

Harstikke bedankt voor de tip hierboven!
 
Ja, waarschijnlijk wel en als het dan ook niet lukt roep je maar even dan heb ik nog wel wat voor je.
 
Unlocker geinstaleerd. Volgens de beschrijving kon je met rechtermuisknop op unlocker kon klikken bij een map. Maar ik zie nergens unlocker staan. Ik heb zelfs na de instalatie mijn pc opnieuw opgestart. Unlocker is wel actier (staat onder het pijltje bij volume etc.)

Naamloos2.png


Sorry voor de trouble making :)
 
Hoi,
start op in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) dan zul je hem wel kunnen verwijderen zonder gebruik hoeven te maken van unlocker.
 
Hartstikke bedankt! Ik krijg de melding niet meer en mijn zoekmachine veranderd niet meer!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan