Kleuren zijn gek

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0663

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2011
Berichten
452
Hoe kan het dat de kleuren gek weer worden gegeven in Windows 2000? Zoals het Firefox icoontje heeft een gekke kleur. Wie kan me helpen?
 
betreft het alle kleuren in windows? Kijk even in de instellingen van je scherm-weergave.
Rechterklik op je buroblad, eigenschappen, instellingen, Wat staat er bij kleurkwaliteit? Kun je die op 16 of 32 bits zetten?
Dan in hezelfde raampje naar Geavanceerd, en dan Adapter.
Wat staat daar? "Plug & Play"? of wat anders?
 
Ik heb de engelse versie. Er staat 16 colors, en ik kan hem nergens anders op zetten.
Bij adapter staat er VGA.
 
Daar ligt idd je probleem. Je zal dan de drivers moeten updaten van je videokaart.
Dan kan je een hogere kleurenresolutie instellen wat nu niet mogelijk is.
 
In Xp zitten standaard meer drivers meegeleverd, dan in Windows 2000. Begin eerst maar de Servicepacks voor Windows 2000 te installeren. de laatste is SP4.
 
Ik heb bijgewerkt naar SP4. Bij adapter staat 16 colors en VGA, hoe moet ik dat dan bijwerken naar 32 colors?
 
Zoals al is gezegd, de drivers voor je videokaart installeren.
 
Die kun je downloaden bij de fabrikant van die kaart.
 
Uitzoeken welke videokaart het is en de driver, bij de site van de fabrikant downloaden.
 
Dat is geen fabrikant is een standaard aanduiding.
 
Je kan XP erop zetten, en dan kijken wat voor een VGA kaart je hebt. Dan kan je kijken, of er Win2k drivers waren. Dan kan je Win2k en drivers installeren. Zonder drivers weet Speccy ook niet wat je aan hardware hebt...
 
Je kan ook de computer uitzetten, en in de kast kijken. Je kan de grafische kart makkelijk vinden, omdat aan de buitenkant je monitorkabel is aangesloten. Van deze grafische kaart moeten wij weten: fabrikant en type. Zal wel ergens op moeten staan.
 
Aangezien het topic uit 2011 stamt gaat er een slotje op, is niet actueel meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan