Gijzelvirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

LRLvD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik ben radeloos dus ik zet mijn vraag maar op deze site. Gister kreeg ik opeens een virus op mijn laptop waardoor ik niks meer kon doen. Ik kan niet de startknop indrukken of taakbeheer starten, niks. Het enige wat ik zag was een bericht van, zogenaamd, de politie die 'content wat aanleidt tot pedofilie, zoöfilie of terroristische aanslagen' op mijn laptop had gevonden. Om de computer te ontgrendelen, moest ik €100 euro uitgeven aan een paysafecard en de pincode invoeren op dat scherm. Als ik dat niet binnen 24 uur zou doen, zouden al mijn bestanden gewist worden. Nou ben ik niet echt een held met computers maar ik probeerde het probleem eerst zelf op te lossen.
Ik vond op het internet enkele sites over dit virus. Blijkbaar staat het bekend als een gijzelvirus en in Duitsland hebben ze hier ook last van. Ze noemden het geloof ik het bundespolizei virus. Het is een Trojaans paard. Verder vond ik ook in een site een stappenplan hoe ik dit probleem kon oplossen
http://www.wikihow.com/Remove-Bundespolizei-Ukash-Virus-Manually
Ik gebruikte gisteren een andere site maar het komt op hetzelfde neer. Ik moest de computer in safe mode opstarten met MS prompt en vervolgens naar een bepaalde map gaan (HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon). Daar was een bestand (Shell) die ik moest aanpassen. In de Value Data zou dan in plaats van Explorer.exe iets anders staan. Datgene wat er zou staan moest ik opzoeken met behulp van ctrl+F en die bestanden moest ik dan verwijderen. Het probleem is alleen dat er bij mij wel Explorer.exe staat. Vanaf dat punt kon ik dus niet verder. Ook popte mijn virusscanner (McAffee) uit het niets op en voerde ik maar een volledige scan uit. Het had alleen geen effect want het probleem doet zich nog steeds voor.
Overigens heb ik bij andere sites gelezen dat dit probleem zich voordeed wanneer de computer opstart. Dat is bij mij niet zo. Ik moet eerst mijn wachtwoord intyppen en dan pas verschijnt dat scherm weer. Ik heb windows 7.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is en dat iemand mij kan helpen. Als je me kan helpen, leg alles alstublieft in simpel en in stappen uit. Zoals ik al zei ben ik geen held met computers en als dit niet werkt, moet ik waarschijnlijk windows opnieuw installeren en dan ben ik alsnog al mijn bestanden kwijt. Ik heb geen back-up van al mijn bestanden dus alstublieft niet zeuren dat ik dat had moeten doen ;)

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
trouwens welkom op het forum, dat julllie tegenwordig daar niet op letten.....

maar erg bedankt di is dan een waarschuwwing voor de andere als ze dit lezen...

gr pascalboy
 
@pascalboy: Het wordt zeer gewaardeerd dat je iemand welkom heet. Maar het wordt nog meer gewaardeerd wanneer je ook een mogelijke oplossing heb. Kortom alleen reageren met "welkom" is zeer vriendelijk maar op deze manier niet gewenst.
 
sorry, maar ik wist nieks van dit virus af sorry maar ik wil ook wat leren maar kan je er echt geen virus scanner over gooien of heb je helemaal geen virusscaner? en hoe kom je er in vredesnaam aan. ( ik wil hoest wel helpen":)
 
OJOOOO hij doet het weer!!!
@dennisdennis12 I love you man!! Als ik je kende, had ik merci voor je gekocht haha

probleem opgelost =D
 
@mintz Deze topic is dusdanig gedateert dat deze met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken) Bovendien stel je jouw probleem aan de orde in iemand anders zijn vraag. Een eigen vraag maken a.u.b.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan