Wireless Printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0174

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2009
Berichten
67
Hallo,

Ik heb altijd met bekabelde printers gewerkt helaas is mijn huidige printer kapot.
Ik wil nu een nieuwe Printer kopen met WIFI Ondersteuning.

Nu wil ik 3 computers (2laptops en 1 PC) verbinden met die printer.
PC is verbonden met Ethernet kabel naar Router
en 2 laptops met wifi.

Kan ik nu gewoon Draadloze printer verbinden met mijn router zodat elke computer de printer ziet? (wifi en bekabeld)


't gaat mij vooral om die bekabelde PC of die computer de printer ook ziet in Netwerk Centrum.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben (A).

Gr, Colin

https://neon.epson-europe.com/nl/nl/corporatesite/products/product.php/id/11089
 
Laatst bewerkt:
Ja dat kan. Als ze in het zelfde subnet en de zelfde werkgroep zitten - ik ga voor het gemak maar uit van dat je Windows gebruikt - is er geen probleem.
 
oke dus zolang die printer gewoon in het zelfde netwerk zit als alle computers is er niets aan de hand?

Ik gebruik OSX en andere 2 Windows
 
Ik zou persoonlijk een draadloos netwerk kaartje kopen of een Wifi USB Adapter die je zo in je PC plugt zodat die ook draadloos is.
Vervolgens neem je de printer in het netwerk op en klaar ben je.

Ik heb zelf een Epson en ben daar in gebruik zeer tevreden over maar installatie is voor een leek ( ik weet niet hoe jou kennis is) soms wat lastig.

Zelf ben ik erg in mijn nopjes met de draadloze HP printers kwa installatie !
 
Zoals Solaris het zegt weet ik niet of het gaat werken eerlijk gezegd.
Makkelijkst naar mijn idee ( dat is natuurlijk persoonlijk) is alles draadloos te maken.
Op 1 PC doe je een volledige installatie en bij de overige installeer je als bijkomend.
Zo doe ik het altijd !!
 
nog een vraag kan je op die printer ook USB Kabel EN Wifi gebruiken?
 
Nou, dat is dus de vraag.....
Bij mijn Epson moet ik echt aangeven hoe ik hem ga gebruiken.... of USB of WiFi !!
Vandaar dat ik zeg maak je PC draadloos en je bent klaar !!

Geen snoeren ook meer en je kan hem overal neer planten ;-)
 
Dus:

Printer Draadloos naar Router, Vanaf Router 1 PC bekabeld en 2 Laptops wifi werkt wellicht niet? ook al zijn ze allemaal met die router verbonden.
 
Daar twijfel ik inderdaad aan.
Het heeft nog niet zo zeer met het netwerk te maken maar meer met dat je moet opgeven hoe je hem gaat aansturen......
Sluit hem eens aan zoals je wil en werkt het niet dan kan je altijd nog een USB Adapter kopen toch.
Ik blijf erbij dat alles draadloos het makkelijkst is.....
 
Het is de PC van mijn ouders, zou er wel kaart in kunnen zetten. maarja.. misschien werkt het wel gewoon zoals ik net zei. maar goed ik ga Epson contacten :)
 
Jij hebt deels bijna de zelfde hardware als hier staat! Ik heb het als volgt aangesloten: Bedraad netwerk naar pc1, pc2, printer, server, media tank.
Wifi netwerk verbinding naar 2 Windows laptops en 1 macbook pro. Alles in 1 netwerk (subnet) en of dat bedraad of draadloos gaat maakt niet zo veel uit voor de software.
Vanaf de Macbook is de printer gewoon te benaderen (na installatie van de eigen printer stuurprogramma's). Op elke pc moet je trouwens de printer drivers installeren voordat het gaat werken. En op de printer moest ik idd ook kiezen voor bedraad of draadloos...
Alleen de MBP is in zoverre een probleem dat hij niet helemaal lekker samenwerkt met een windows netwerk. Dit schijnt alleen voor Lion te gelden heb ik begrepen, omdat Apple heeft besloten de samba drivers zo aan te passen dat ze net niet meer standaard zijn en dus niet meer goed met niet-apple computers samenwerken <zucht> :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan