Ik wil het afsluiten verhinderen met een programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Berichten
1.774
Hallo,
Wij hebben steeds fouten op de WHS ivm. de backups, nu komt dat door dat de pc die bezig zijn worden afgesloten, en dan krijg je fouten.
Kan ik een programmatje maken, die kijkt of BackupEngine.exe nog aanstaat, en als hij nog aanstaat om de minuut kijkt of hij nog actief is. Als hij dan niet meer actief is, dan mag de pc worden afgesloten.

Kunnen jullie mij verder helpen?
Bedankt,
Tim
 
Daarvoor moet je naar het Visual Basic forum, niet naar Visual Basic for Applications (VA). Dit forum is voor vragen m.n.t. programmeren binnen Office applicaties.
 
Oh oke bedankt, ik zal de topic wel kopieeren ;-)

Edit: Terug naar deze topic dan maar!
 
Laatst bewerkt:
Gewoon verder gaan in deze topic
Het is niet toegestaan meerdere topics over hetzelfde te openen. Staat je topic in verkeerde sectie, dan een misbruikmelding geven, met het verzoek je topic naar de juiste sectie te verplaatsen.
Deze heb ik dus naar de juiste sectie verplaatst en je andere gesloten.
 
Zoiets:

Timer declareren:

Code:
        Dim Timer As New Timer
        Timer.Interval = 60000 '1 minuut
        AddHandler Timer.Tick, AddressOf Timer_Tick
        Timer.Start()

Dan in de Timer_Tick sub checken of het process gestopt is:

Code:
    Private Sub Timer_Tick()

        If Process.GetProcessesByName("BackupEngine").Length = 0 Then
            Shell("shutdown.exe -s -t 10")
        End If

    End Sub

Dat Shell gedeelte heb ik niet getest. De rest wel.
 
Als je dan op de Afsluit knop klikt dan kan je niet afsluiten? Dat is namelijk wel de bedoeling, dat hij wacht tot hij klaar is.
Maar alvast bedankt, zal de code proberen
 
Welke afsluitknop? In je eerst post staat toch dat je de computer wilt laten afsluiten als BackupEngine niet meer draait. Dat is wat mijn voorbeeld voor je doet. Nu wil je ineens iets anders? Ik volg het effe niet meer. Leg het nog eens uit.
 
Laatst bewerkt:
@The Mighty Atom:

tim687 zei:
Als hij dan niet meer actief is, dan mag de pc worden afgesloten.

Daarmee zegt-ie dat de PC niet mag worden afgesloten als 't wél actief is. ;)
 
Sorry hoor, maar dat staat er niet.

Even voor de duidelijkheid:

Als men de pc afsluit en BackupEngine draait nog, dan mag de pc juist NIET niet afgesloten worden maar pas wanneer BackupEngine niet meer draait?
 
Dan verwijs ik je door naar de startpost ;)
 
Ok, ik denk dat ik al iets heb. Alleen hoe worden die pc's afgesloten? Gewoon handmatig via Startmenu -> Afsluiten? Als ze handmatig worden afgesloten, heb je geen timer nodig. Volgens mij heb je zowiezo geen timer nodig.

Edit:
Zie filmpje voor een demo:
http://www.themightyatom.nl/videos/prevent_shutdown.avi

Wat je ziet is het programmaatje dat controleert of Jnes draait. Is dit het geval, dan kan je computer niet afgesloten worden. Zoals je ziet probeer ik drie keer via Startmenu -> Afsluiten de PC af te sluiten, wat dus niet lukt. Pas wanneer ik Jnes afsluit, dan kan ik de PC wel afsluiten.

Is dit wat je wilde hebben?
 
Laatst bewerkt:
Ik zal het even uitleggen, iedereen heeft wel eens dat je op afsluiten forceren moet klikken, toch? Het progje mket daarvoor zorgen, tot dat BackupEngine.exe is voltooid.
Ik snap nog niks van al die codes, dus dat vind ik jammer.

Thanks,
Tim
Ik sta nogsteeds open, het shell script werkte trouwens :p
 
Wat scheelt er aan The Mighty Atom's oplossing? Is dat 'Forceren' echt nodig?
Desnoods kun je ook gewoon een MsgBox weergeven wanneer er wordt getracht af te sluiten.
 
Weet ik alleen is het punt nu juist datik nietweet hoe ik dat moet maken
 
Ik zag ook al geen code staan. :confused:

The Mighty Atom? *heel lief kijkend* :p
 
Ok, ik denk dat ik al iets heb. Alleen hoe worden die pc's afgesloten? Gewoon handmatig via Startmenu -> Afsluiten? Als ze handmatig worden afgesloten, heb je geen timer nodig. Volgens mij heb je zowiezo geen timer nodig.

Edit:
Zie filmpje voor een demo:
http://www.themightyatom.nl/videos/prevent_shutdown.avi

Wat je ziet is het programmaatje dat controleert of Jnes draait. Is dit het geval, dan kan je computer niet afgesloten worden. Zoals je ziet probeer ik drie keer via Startmenu -> Afsluiten de PC af te sluiten, wat dus niet lukt. Pas wanneer ik Jnes afsluit, dan kan ik de PC wel afsluiten.

Is dit wat je wilde hebben?

JA DAT IS PRECIES WAT IK BEDOEL, ALLEEN MOET HET PROGJE NAAR DE TASKBAR!
Thanks en sorry voor de hoofdletters, kan er ook een mogelijkheid zijn dat als je het probeert dat hij zegt in een tekstballon: Your pc isn't done with backingup to the server. Please wait for it!
En als hij klaar is dat hij dan uitgaat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan