2 beeldschermen op 1 laptop aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

technobram

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2010
hallo allemaal,

ik wil graag 2 beeldschermen op mijn laptop aansluiten.
en ik wil dan ook het liefst het bureaublad uitbreiden op die beeldschermen.
in mijn laptop zit een vga poort.
kan ik het doen met een vga splitter of wordt dan hetzelfde beeld geprojecteerd op de twee beeldschermen als op mijn laptop.

m.v.g bram

kan ik het scherm niet uitrekken naar 2 andere schermen met een usb naar vga kabel??

kan ik het scherm niet uitrekken naar 2 andere schermen met een usb naar vga kabel??

Ik heb geen ervaring met zo'n kabel, maar als ik er over lees begrijp ik eruit dat zo'n kabel niets anders doet dan het signaal splitsen naar twee aangesloten schermen. Je zal dus datgene dat op het laptopscherm getoond wordt gedupliceerd zien op de externe schermen.

Om het beeld over meerdere schermen uit te rekken moet zowel de hardware als de software de resolutie en de schermopbouw kunnen regelen. Dat doet zo'n kabeltje niet.

2 externe beeldschermen is op een laptop vrij lastig. Een kastje (oa. matrox) werkt meestal niet omdat de videokaart van de meeste laptops zulke hoge resoluties niet aan kan.
Wat mij wel lukt is met mijn vga poort scherm 1 en met een hdmi->dvi kabel mijn 2e scherm. Het scherm van m'n laptop doet het dan niet meer omdat de kaart maar 2 schermen tegelijk kan aansturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan