geen internet!

• Onderwerp starter Onderwerp starter eNeM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eNeM

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
beste mensen,

sinds een aantal weken heb ik geen internet meer op mijn computer.

ik heb een paar maanden geleden een nieuwe computer gekocht en internet heeft het wel gedaan.
ik maak gebruik van een kabel vanaf de router die beneden staat (de computer beneden heeft wel internet.)
wifi doet het sowieso niet boven omdat de router te zwak is.

ik heb de router verschillende keren gereset, mijn computer geeft aan dat er geen standaart gateway beschikbaar is.
ik krijg ook steeds meldingen van McAfee. dit zit standaard op de computer maar ik gebruik een andere virusscanner.

ik heb windows 7 en denk zelf dat het misschien komt door een up-date die niet goed is gegaan.

ik heb zelf geen tot weinig verstand van computers en zoek daarom uw hulp.
alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
;) Of is router kapot of je h'm re-setten moet ...:confused: en die heb je gedaan toch ? ( resetten ) ? kijk ff verder kabels zijn ze nie ook beschadigd ?? :(

Laatst bewerkt:
Ik heb de router verschillende keren uitgezet / gereset.
De kabel heb ik nagekeken en die is nog goed.

Ik weet dus niet wat het wel is en wat ik er aan kan doen.

:) Oookey probeer maar zo dus dan en ALS die niet helpt ben bang dat je dan ff HelpDesk bellen moet oke ? :D
----------------------------
1)- Reset Power knoop druk en houd vast totdat power rood is ...( PAS ALS power rood word los laten ! )
2)- Minuut of 5 wachten En ALS maar power nog steeds rood is, moet je gelijk stroom Afhalen/Afsluiten ( Adapter van Router uit stroom dus ! )
Wachten 10 min..... en stroom adapter van router terug in stroom, ....wachten dat ALLE lampjes op router te-voorschijn komen en probeer maar dan of je internet hebt....:(
-----------------
Helpt niet ??? :( bel per direct HelpDesk dan ....:(

Dat heb ik al gedaan laatst. Heb toen het niet werkte ook de helpdesk gebeld. En deze man zei dat alles goed is dus dat de router niet het probleem is. Nu las ik op internet dat het misschien aan een windows update kan liggen die misschien fout is gegaan. Kan dat het probleem zijn? En zoja hoe los ik dat dan op?

:D Ach nee jonge windows update ( dat kan toch nie :( ) volgens mij heeft niets te maken met je router of geen internet via router, gewoon doorzetten en helpdesk weer bellen en vertellen dat die iets niet in orde is en goed dat iets mis is, een monteur dat je bij wil hebben :( ...
-----------------
Persoonlijk denk ik dat toch iets met kabels mis is :(

Laatst bewerkt:
Wat kan een helpdesk hier aan doen vraag ik me af. Hij heeft gewoon internet alleen niet boven dus signaal komt goed binnen.
Er zit een router tussen dus ik raad je eerst aan de router ertussen uit te halen en even de kabel rechtstreeks vanaf het modem op de PC boven aan te sluiten.
Zo kunnen we zaken gaan uitsluiten. Er loop al een kabel naar boven dus is zo gepiept, kabel uit de router en even in het modem pluggen en kijken of je nu wel internet hebt boven.

Hoi,
welkom op Helpmij
ik krijg ook steeds meldingen van McAfee. dit zit standaard op de computer maar ik gebruik een andere virusscanner.
Om te beginnen zou ik 1 virusscanner verwijderen, 2 antivirus-software-programma's dat gaat niet samen, mss dat dat je probleem al oplost.
Heb je soms ook 2 firewalls draaien? Die van Windows en een andere? Zelfde advies, 1 moet er weg.

@Mik Zjegger,

Goede aanvulling, even overheen gelezen, sorry !

Inderdaad, Mac Afee er gelijk afhalen want dat zorgt altijd voor problemen..... NOOIT 2 scanners op 1 PC zetten !!

Bedankt voor de reacties.
Ten eerste ben ik geen hij maar een zij ;-)
Ten tweede kan ik Mc Afee niet van mn computer verwijderen. Dit zat er standaard op als demoversie (of hoe je dat dan ook noemt.) Er komt te staan dat ik niet gemachtigd ben omdeze bewerking (het verwijderen) uit te voeren.

Ik vraag me af wat het verschil is tussen een router en een modem. Ik dacht dat dit hetzelfde was. De kabel die naar mijn computer boven gaat zit rechtstreeks in een kastje (modem?) vanuit dit kastje gaat er ook een kabel naar de computer beneden.

Verder weet ik niet hoe het bij mijn computer zit qua firewalls!

Dan is het echt de kabel hoor. Ik zou maar een nieuwe trekken want je kan van buiten niet zien of deze goed is....

En ja, heel verschil tussen modem en router !!

Kijk maar eens op Google of Wikipedia ;-)

De kabel is net zoals mijn computer nieuw (een paar maanden oud) dan kan dit toch niet het probleem zijn.
Ik wil best geloven dat het de kabel is, maar kan dit het alleen zijn of kan het ook nog iets anders zijn?

Het hoeft niet "alleen" dit te zijn.
Mag ik weten welk modem je hebt ?

PcDecrapifier verwijdert meegeleverde/ongevraagde software op nieuwe pc's.
Klik rechts op het programma en kies " als administrator uitvoeren".
Welk besturingssysteem?

Laatst bewerkt:
@ Mik Zjegger,

Neem ik ook even mee....zat er onlangs nog aan te denken hoe dit programma heet.....Thanks a lot !!

Laatst bewerkt:
beste mensen,

het probleem is opgelost!

ik heb mcafee van mijn computer verwijdert en nu kan ik ineens weer op internet.
weet niet precies hoe het allemaal zat maar dit probleem is dus opgelost :-)

Juist ja, kan ook bijna niet anders en wat stom van mij dat ik daar overheen gelezen heb.
Maar goed dat er mensen zijn die wel opletten ;-)

Jij weer blij en wij dus ook !!

Pas je je status even aan !!

waarschijnlijk heb je nieuwe software geïnstalleerd en het vakje niet uitgevinkt om Mc Affee mee te installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan