DNS probleem (winsock)

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannywillem

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2011
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een LSPFix gedaan. (dom) Want nu is winsock kapot gemaakt. Hoe kan ik dit fixen?

Via de webbrowsers kan ik niet via een link naar een website, wel via ip. Hij zegt dat dns het niet doet, maar nslookup en ping doen het wel in cmd. Raar maar waar,maar hoe kan dit en hoe kan ik dit fixen?

Ik heb de volgende dingen al geprobeert in cmd:
- netsh winsock reset catalog
- netsh int ip reset reset.log
- netsh winsock reset

en ik heb geen proxy aanstaan :).

Hoi,
Welkom op Helpmij
Het is op dit forum niet toegestaan HiJackLogjes te plaatsen.
Succes met je vraag verder.

Mvg,

Mod sectie besturingssystemen.

sorry voor dat. Kan jij mij misschien helpen met dit probleem :) ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
ik heb hier een link van MS voor je voor allerlei OS'sen behalve Win 7 :o
http://support.microsoft.com/search...adiging+in+Windows+7&mode=r&catalog=LCID=1043
Zelf heb ik dat probleem voor anderen ook al eens gefixt maar meestal is het probleem gerelateerd aan een virus, spy/malware e.d.
Het is dus zaak om je pc eerst helemaal virus, spy/malwarevrij te krijgen.
Geef aan wat precies je problemen waren voordat je aan die fix begon en wat je al hebt gedaan om je pc virusvrij te krijgen.
Heb je je HOSTS-file al eens hersteld naar het originele, is je DNS Client Service gestart en alle services waar die van afhankelijk is enz.
Kortom, als je pc nog steeds besmet is met het e.o.a. krijg je dat probleem niet op de normale manier opgelost.

Voor dit probleem:

Ik had een virus in Winlogon. (gezien met wireshark) Op een website (weet de link niet meer) stond dat ik het virus kon verwijderen met lspfix. Gedaan, en toen kreeg ik dit probleem :(.

En nog wat extra info:
- Mijn besturingssysteem is Windows 7 home premium
- ik kan niet bij lokale ip'en maar wel bij externe
- dns service draaid gewoon
- ik kan wel pingen naar lokale ip adressen

Dat is niet direct het beste advies dat je hebt overgenomen van die website. Wireshark is niet direct een programma voor de gemiddelde doorsnee gebruiker.
Allereerst dien je een virus o.i.d. op te sporen met allerlei andere programma's voordat je aan zo'n ingrijpende fix begint.
Wat ik in dit geval eerst zou doen is een scan met Mbam (zie de link in m'n handtekening). Als dat niet helpt kunnen we altijd nog zwaardere middelen inzetten.
Doe ook eens het command sfc /scannow uitvoeren op je pc (http://support.microsoft.com/kb/929833).
Wat was precies de naam v.h. virus dat je met wireshark hebt gezien? Had je problemen met je pc tengevolge van het (vermeende) virus?
Als dat niet zo was zou ik eerst voor een systeemherstel gaan.

Laatst bewerkt:
Ik ben ook geen doorsnee gebruiker :).

Ik heb via wireshark het virus opgespoord in winlogon. Winlogon verzond packetten met alles wat ik typten :( naar een japans adres. Na ik het virus had opgespoord ben ik er met avira, mBam, microsoft security en sfc eroverheen gegaan, maar geen resultaat. Ik vond op een andere forum (niet slim) het tooltje lspfix. Ik dacht dat dit zou werken omdat er veel positieve reacties op waren. Maar nee dus. Ik heb ook nog naar een systeem herstel gekeken, maar die bleek niet op automake te staan. Dus mijn systeem herstel was van 1 jaar oud :(.

Ik vind dit een ontzetten lastig probleem:
- dns doet het niet in webbrowsers (firefox, chrome, ie)
- maar dns doet het wel in nslookup

Hoe kan dit nou??

yeee, het werkt weer. Bedankt Mik.

Na de link te hebben gedaan, heb ik nog een keer "netsh winsock reset" en "ipconfig/release" en "ipconfig/renew" moeten doen, en toen werkte het weer :)

TNX.

/Closed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan