spellen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter yanik
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yanik

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2011
Berichten
316
Ik ga ervanuit dat Microsoft c++ gebruikt voor spellen en xbox spellen. Maar in welke taal worden Nintendo en Ps2 spellen gemaakt? Kun je ook mooie spellen maken met asm? Ik bedoel spellen zoals de tegenwoordige mooie ps2, pc en Nintendo spellen?
 
Laatst bewerkt:
Je kunt met C# ook spellen maken voor de Xbox. Veel spelontwikkelaars gebruiken C of C++ met misschien een klein beetje ASM om performance kritieke stukken te optimaliseren.

Maar er zijn spellen in elke taal geschreven. Runescape is een succes geworden en in Java geschreven. EVE Online is voor een groot deel in Python geschreven. Er zijn on eindig veel games in Flash gemaakt.

Wat ik wil zeggen is dat als je een spel wil maken, ga niet per se voor C of C++ "omdat de pro's dat ook doen". Kies voor een makkelijker te leren taal zoals C# of Python, zodat je makkelijker leert programmeren in plaats van blijven haken bij het leren van de programmeertaal.

Spellen zoals je die tegenwoordig in de winkel koopt liggen nog heel ver buiten bereik als je nog nooit een spel gemaakt hebt. Begin met iets simpels zoals Pong en maak dat ook werkelijk af. Niet ophouden wanneer je een bal hebt die stuitert tegen 2 bestuurbare balkjes, want dat maakt nog geen compleet spel. Maak vervolgens nog een spelletje zoals Breakout of Space Invaders.

Als je al wat spelletjes hebt gemaakt in welke programmeertaal dan ook, dan is het niet veel moeite meer om te switchen naar een andere taal. Het is belangrijk dat je leert programmeren, wat wat anders is dan een programmeertaal leren.
 
Je kunt met C# ook spellen maken voor de Xbox. Veel spelontwikkelaars gebruiken C of C++ met misschien een klein beetje ASM om performance kritieke stukken te optimaliseren.

Maar er zijn spellen in elke taal geschreven. Runescape is een succes geworden en in Java geschreven. EVE Online is voor een groot deel in Python geschreven. Er zijn on eindig veel games in Flash gemaakt.

Wat ik wil zeggen is dat als je een spel wil maken, ga niet per se voor C of C++ "omdat de pro's dat ook doen". Kies voor een makkelijker te leren taal zoals C# of Python, zodat je makkelijker leert programmeren in plaats van blijven haken bij het leren van de programmeertaal.

Spellen zoals je die tegenwoordig in de winkel koopt liggen nog heel ver buiten bereik als je nog nooit een spel gemaakt hebt. Begin met iets simpels zoals Pong en maak dat ook werkelijk af. Niet ophouden wanneer je een bal hebt die stuitert tegen 2 bestuurbare balkjes, want dat maakt nog geen compleet spel. Maak vervolgens nog een spelletje zoals Breakout of Space Invaders.

Als je al wat spelletjes hebt gemaakt in welke programmeertaal dan ook, dan is het niet veel moeite meer om te switchen naar een andere taal. Het is belangrijk dat je leert programmeren, wat wat anders is dan een programmeertaal leren.

bedankt. Laatste vraag: Is het dus mogelijk om allen ASM te gebruiken voor een geweldig mooi spel, met ongelofelijke grafieken?
 
Theoretisch natuurlijk mogelijk. Maar praktisch ondoenbaar.
Je kunt met ASM wel prachtige effecten maken, maar om grote projecten te onderhouden in zo'n low level taal is de moeite niet waard wanneer er betere alternatieven zijn.
 

Theoretisch natuurlijk mogelijk. Maar praktisch ondoenbaar.
Je kunt met ASM wel prachtige effecten maken, maar om grote projecten te onderhouden in zo'n low level taal is de moeite niet waard wanneer er betere alternatieven zijn.

thx man.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan