veel e-mails met veel adressen; Versturen gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky1234

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2003
Goedendag,

Ik heb een e-mail klaar staan met ca. 33 adressen (in BCC), maar krijgt de koppeling terug dat een of meerdere adressen onbekend zijn. Vreemd, het sowieso adressen die niet uit mijn bestand komen (Outlook) dus ze zijn sowieso onbekend.

Kan dit te maken hebben met de hoeveelheid?
Moet ik de adressen over m:o:oeerdere mails verspreiden?

Graag in een 1 keer - wie kan mij helpen?

Groetjes en dank,

Franky

Zeer vage startposting, maar ik geef even de volgende tips:
a. Normaal gesproken ligt de grens wat betreft het aantal geadresseerden (via AAN:, CC: en/of BCC:) op 50 totaal bij de mailservers van de providers. Daar blijf je met 33 onder, dus (normaal gesproken) zou je de mail in 1x moeten kunnen versturen.
b. Wat bedoelde je met "koppeling terug dat een of meerdere adressen onbekend zijn."?
1. Ik neem aan dat je per verkeerd geadresseerde een apart mailtje terugkrijgt (Non-delivery report, dus een NDR), niet voor meerderen geadresseerden in 1x. Per slot zou je anders niet weten welke e-mail adressen niet klopten.
2. Kreeg je ook meldingen over e-mail adressen die je helemaal niet had opgegeven (in het BCC: veld)?
3. Heb je er wel aan gedacht minstens 1 e-mail adres te zetten in het AAN: veld? (Mag ook het e-mail adres van de afzender zijn, dus dat voor de ontvanger het VAN: en AAN: veld hetzelfde eruit zien).

Tijs.

Laatst bewerkt:
veel e-mailadressen: geen verzending mogelijk

Sorry: even opnieuw

Ik heb een e-mail klaarstaan die naar ca. 60 adressen verzonden moet worden.
Dat lukt niet. Opmerking in venster: "Geen overeenkomst gevonden"......

Ook nu geprobeerd aan mezelf te adresseren. helaas - lukt ook niet/????\
\

Franky:o

Als het al niet lukt om (zonder CC: of BCC: velden te gebruik, dus alleen 1 e-mail adres in het AAN: veld en de afzender hetzelfde als in het AAN: veld staat) een mailtje aan jezelf te sturen, dan lijkt me iets grondig mis met je mail-programma of diens instellingen.
Dat is niet uit te zoeken op het forum, maar je kunt in je mailprogramma kijken hoe logging aan te zetten, zodat je wellicht een idee krijgt wat er misgaat tijdens de verzending / welke melding er terugkomt van de (eerste) mailserver waar je vanuit je mailprogramma contact mee maakt.

Tijs.

Sorry - begreep je opmerking in eerste instantie niet.
Het is namelijk wel mogelijk een mailtje naar mezelf te sturen.

Zou het hiaat kunnen zitten in het feit dat somige e-mailadressen onjuist zijn?
Dat weet ik niet, maar dat zou natuurlijk zomaar kunnen.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan