Nieuwe router zend niets door

Status
Niet open voor verdere reacties.

ssdistefano

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2011
Berichten
2
Hallo,
Ik heb sinds vandaag een nieuwe router, de tp-link TL-WR1043ND. Ik heb deze met mijn Experiabox ST780 verbonden.

Desktop PC
/\
|| (Poort 1)
Experiabox ST780 -------> TL-WR1043ND(Poort 2) ------> wil draadloos verbinden met mijn laptop

Zou iemand mij kunnen vertellen waarom ik nu geen internet verbinding heb op mijn 2e router? Ik heb DHCP uitgezet en dat was het. Ik weet niet waar ik mijn standaard gateway kan invoeren van mijn modum. Moet ik persé een static IP hebben of kan het ook zonder?
Kan iemand mij de instellingen voor het ipv4 gebeuren in portforwarden geven als ik een static ip moet hebben?
Dit is info die jullie kan helpen
IPv4 Address: 192.168.1.73(voorkeur)
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway/default gateway: 192.168.1.254
DNS-server: 192.168.1.254

Gezochte antwoorden:
Hoe kan ik mijn 2e router op het TP-Link admin gedeelte zetten dat hij moet verbinden met de modem?
Als ik een static ip nodig heb kan iemand mij de IPv4 instellingen geven? Heb het zelf geprobeerd en het lukte niet.
 
Moeten Desktop PC en laptop met elkaar kunnen spreken of is het voldoende indien de Desktop PC op internet kan en de laptop ook?

Probeer dan eens: Experiabox DHCP aan, Desktop PC ook => Desktop heeft Internet toegang.
Ingang van TL-router moet ip adres via DHCP krijgen, het draadloos gedeelte moet je op een ander subnet zetten, b.v. 192.168.2.254 voor de TL-router. Dan kan je bij de TL-router ook DHCP aanzetten en de laptop moet een IP adres krijgen via DHCP.

Succes ermee!
 
Hoi,
Je moet de aansluiting van de router hebben zoals dit:
routerwirelessbackside.jpg
 
Ik heb bovenstaande aansluiting, ik ga in een paar min even de oplossing van Lutz proberen! Ik edit dit bericht zo wel weer :)

EDIT: Lutz het werkt! Het subnet van mijn 2e router aanpassen was dus het probleem, heel erg bedankt! Hele middag aan mijn router besteed en niks werkte! Chill!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan