Rare fout Playstation 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wesleycsi

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Ik zit met een probleem met mijn ps3-systeem. Ik probeerde hem eergisteren aan te zetten, en kreeg ik alleen maar de ''golf'' te zien die normaal op de achtergrond in het menu staat, ik kreeg geen XMB menu te zien. Na ongeveer een half uur kwam er dan toch het menu. Ik probeerde een spel (GTA IV) op te starten. Ik kon haast niet spelen, er werden geen gebouwen, auto's etc. geladen, waarna mijn systeem vasthing en ik genoodzaakt was het apparaat uit te zetten. Maar ik kreeg hem niet meer op de veilige manier uit dus heb ik hem via de achterkant van het systeem uitgezet. Nu wil ik het systeem weer opstarten, duurt het alleen maar nog langer voordat het menu eindelijk te voorschijn kwam. Toen het menu na nu ongeveer 1 uur tevoorschijn kwam heb ik maar besloten om de harde schijf te formatteren en het systeem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dat was gelukt maar hij is nog steeds zo ontzettend traag. Zó traag zelfs dat hij nu helemaal geen beeld meer geeft en ik nu alleen zwart beeld zie. Het vervelende is dat ik nu niet weet wat er precies aan de hand is. Het is geen Yellow Light of Death (YLOD) want mijn lampje blijft gewoon groen. Het is niet de HDMI-aansluiting die niet meer werkt want mijn tv geeft wel aan dat er een signaal is van de ps3 naar de tv.:confused:
Weet iemand wat hier aan de hand zou kunnen zijn en wat het probleem heeft veroorzaakt en of het nog te maken valt?
reacties zijn zeer welkom.

http://imageshack.us/photo/my-images/38/dsc00064vg.jpg/
Hier zie je dat ik alleen de golf zie die normaal gesproken achter het menu staat.

http://imageshack.us/photo/my-images/151/dsc00065yo.jpg/

En hier zie je dat de ps3 niets geks aangeeft, het groene lampje blijft gewoon branden.
Ook kan ik het systeem niet meer aanzetten door middel van de controllers, ik moet de aan/uit-knop op het systeem gebruiken om hem aan te zetten

Bedankt voor de link! Helaas is dat niet precies het probleem wat ik bedoel. Mijn ps3 kan nog wel opgestart worden, het duurt gewoon ontzettend lang voordat ik eindelijk eens die golf te zien krijg(er is dus niks met de aansluiting mis). Ik krijg dan alleen die golf, bij de link was het probleem zo dat hij alleen op zwart beeld bleef, dat is bij mij ook maar na uren wachten komt af en toe toch de golf in beeld. Ik vind het daarom ook vreemd dat hij eigenlijk ineens zo traag is geworden. Ook heb ik die stappen al erg vaak geprobeerd, helaas geen verandering in het opstarten. In ieder geval bedankt voor de reactie!

Laatst bewerkt:
Oh oke. Gokje. Verander je beeldscherm resolutie eens. Niet lachen als hij het dan wel doet he.

Ook dat is het niet. Het is zo dat ook mijn ps3 niet meer reageert op mijn draadloze controllers, ik kan mijn systeem alleen aanzetten via de aan/uit-knop. Dus veel met de tv en/of het beeld zal het niet te maken hebben. Want heb deze ps3 nu al ±2 jaar, nog nooit iets mee gebeurd. Hij werd met de dag trager en trager. Tot dat er dit uit komt. Ik heb al verschillende verhalen gehoord van kennissen:
- een virus, dat lijkt me niet? want een ps3 kan geen .exe bestanden openen toch?
- een chip die niet (geheel) meer werkt, dit lijkt ook mij de meest logische verklaring. Dit probleem is ook niet echt veel voorkomend en dat is ook erg frustrerend als je niet weet wat er met je ps3 aan de hand is. Bedankt voor de medewerking in ieder geval :).

Laatst bewerkt:
Het is écht heel apart wat ik voor mekaar heb gekregen met mijn syteem + controllers, hij ps3 reageert niet als hij uit staat, als ik dan op de PS-knop druk op de controller dan blijft de ps3 gewoon op een rood lampje staan. Normaal zou hij aangaan. Maar als de ps3 aanstaat(via de aan/uit-knop op het apparaat) en ik hem via de USB kabel verbindt en hem er daarna weer afhaal reageert hij wel!?? Zeer bijzonder. En wat bedoelde je met die laatste vraag?

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik heb je vraag naar de juiste sectie verplaatst.
Spel werkt niet (meer) --->>> Playstation / PSP.

oh ik had het in de gaten inderdaad. Ik had alleen geen idee hoe ik de ene moest verwijderen. Sorry daarvoor!

Verwijderen kun je ook niet, maar je kunt dat wel aan een moderator verzoeken.:)

Hallo

"mijn ps3-systeem" is niet echt een overdaad aan nuttige info :o

Desondanks een poging.

Ik gok dat dit een phat 40 GB is.

Indien zo , en deze console is intensief gebruikt , kunnen deze symptomen duiden op een defekte powersupply.

Indien deze console echter nooit stofvrij is gemaakt , kan de g.p.u/c.p.u. ook te heet zijn geworden.

Een losgekomen chip op het motherboard levert niet noodzakelijk altijd een ylod op.

Een defekte harddisk kun je uitsluiten ... je maakt geen melding dat er ruw met deze console is omgegaan , en de harddisk formateerde blijkbaar korrekt tijdens recovery.

Het enkel opstarten d.m.v. een verbonden u.s.b. kabel , zou dan weer kunnen duiden op een defekte bluetooth module.

Indien al het bovenstaande voor u chinees is , of je hebt geen ervaring met het repareren/foutzoeken ps3 console , laat dit uitvoeren door iemand die wel de nodige ervaring bezit.

Peter

ehm, dat zou wel eens kunnen. Ik zal eens kijken of dat inderdaad het probleem is.
Bedankt voor de reactie!

Peter,

Ik heb mijn systeem vandaag geheel stofvrij gemaakt om te kijken of het probleem is opgelost. Ik ben grondig te werk gegaan en bijna elk stofpluisje weggehaald, helaas zonder resultaat. Een defecte powersupply lijkt me niet. Mijn Playstation start gewoon nog op, krijg alleen pas heel laat beeld. Is het niet als de powersupply kapot is dat het systeem dan helemaal niet meer opstart?

Hallo

Over welke ps3 spreken we hier , want nu weet ik dit nog steeds niet :o

"Ik heb mijn systeem vandaag geheel stofvrij gemaakt om te kijken of het probleem is opgelost. Ik ben grondig te werk gegaan en bijna elk stofpluisje weggehaald, helaas zonder resultaat"

Was er veel stof aanwezig ???

"Is het niet als de powersupply kapot is dat het systeem dan helemaal niet meer opstart?"

Niet noodzakelijk ... persoonlijk controleer ik deze altijd , kwestie van met een solide basis te beginnen.

Het is ook niet de bedoeling , dat het herstelde toestel 2 maanden later terugkomt voor een dergelijke futiliteit.

Indien er defekte condensatoren in de voeding zitten , zijn er zo goed als zeker ook aanwezig op het motherboard , wat het trage opstarten zou kunnen verklaren.

Heel veel "misschien" , die je enkel kunt uitsluiten door systematisch alles te controleren.

Niet iets "zoals reeds eerder vermeld" , wat je zonder ervaring en het geschikte materiaal even zo maar 1 2 3 hersteld.

Peter

Het gaat om(heb geen idee waar het moet staan, maar heb onderop de ps3 staan: MODEL NO. CECHL04) Dat zal hem wel zijn dan?
Er zat inderdaad redelijk veel stof in, niet overdreven veel.
Maar hoe zou ik er dus achter kunnen komen dat het echt de powersupply is?

Hallo

Voeding belasten en uitgangsspanning controleren met multimeter.

Controle aanwezige rimpelspanning d.m.v. oscilloscoop.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan