Mijn laptop start niet meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jezzicaatjuhhh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
4
Hallo,

Mijn laptop start niet meer op en ik weet niet zeker wat de oorzaak is.
Misschien omdat ie gewoon oud en versleten is of is het misschien omdat ik een grafische tablet erop geinstalleerd heb. Ik heb geen idee.
Ik zal uitleggen hoe het vrijdag ging:

Vrijdag heb ik een grafisch tablet van sweex gekocht en geinstalleerd op mn laptop (zoals beschreven stond in het boekje). Ik heb het even uitgeprobeerd en daarna de usb kabel (vd tablet) uit de computer gedaan omdat ik even mijn gewone muis gebruiken wou, want ik ging skypen met mn moeder. Ik was met mn moeder aan het skypen en ineens liep mn laptop vast. Kheb 10 minuten gewacht en hij was nog steeds vast, dus heb ik de laptop uit gezet door een paar sec op de powerknop te drukken. Toen ik hem weer aan wilde zetten ging dat niet.
Het powerknop lichtje gaat aan en je hoort de ventilator eventjes en na ongeveer 30 seconden valt de laptop uit. Ik heb de batterij vd laptop al eventjes eruit gehad en er weer in gedaan, maar mn laptop start nog steeds niet op.
Ik weet dus niet of het installeren van mn grafische tablet de oorzaak is of dat het gewoon pure toeval is...
want ja mn *oude* laptop is al 4 a 4,5 jaar oud en de laatste tijd deed ie wel vaker raar. Zoals vast lopen en na een paar minuten was het weer goed, of vastlopen en dan moest ik hem opnieuw opstarten. Ook werd ie de laaste tijd erg snel heel warm en ging die vanzelf uit als ie te warm werd (wat natuurlijk veiligheid is). En hij was erg traag met opstarten en afsluiten zelfs nadat ik hem opgeschoond had.

Nu heb ik wel al een nieuwe laptop gekocht (ook omdat ik dat over een paar maand toch al van plan was) maarja graag zou ik toch een poging willen wagen om mijn *oude* laptop weer aan de gang te krijgen om tenminste nog een aantal van mijn foto´s te redden.

Heeft iemand misschien tips of ideeen voor mij?
Of is ie echt helemaal oud en versleten en kan er niks meer mee gedaan worde?

groetjes jessica
 
Laatst bewerkt door een moderator:
heb je toen je de batterij en stroom eruithaalde de aan/uit knop 30 sec ingedrukt gehouden? zo niet kan je dit nog eens proberen, dit is een zogenaamde hard reset en werkt nog best vaak...

kan je, mocht dat niet werken, aangeven wat je nog op het scherm ziet voordat de laptop uitvalt, of blijft het scherm zwart? ik denk namelijk dat het eerder aan bijvoorbeeld je werkgeheugen zal liggen dan aan je installatie van de grafische pad. kom hier maar op terug als de eerste stap niet werkt.

mocht stap 1 niet werken en het gaat je echt alleen om de foto's, is een andere optie om de harde schijf uit je laptop te halen en in een externe harddisk case of in een pc in te bouwen en deze op die manier te benaderen om je foto's te redden. wederom, kom hier maar op terug als je stap 1 hebt geprobeerd. ik zal je vraag morgen weer bekijken.
 
Hallo

Wat mij opvalt in dit verhaal is :

"Toen ik hem weer aan wilde zetten ging dat niet"

"Het powerknop lichtje gaat aan en je hoort de ventilator eventjes en na ongeveer 30 seconden valt de laptop uit"

"en de laatste tijd deed ie wel vaker raar"

"Ook werd ie de laaste tijd erg snel heel warm en ging die vanzelf uit als ie te warm werd"


Jammer genoeg vermeld je geen merk/typenr van deze laptop.

Alle symptomen wijzen echter op een "dode" laptop.

Vermoedelijk is door landurige oververhitting de g.p.u./chipset losgekomen van het motherboard , met deze symptomen als gevolg.

Het hoeft niet gezegd , dat het zo nu en dan eens stofvrij maken , dit had kunnen voorkomen.

Dit :

http://www.benl.ebay.be/itm/3-1-USB...uting_CablesConnectors_RL&hash=item1c21cdb5a3

Zou je kunnen aanschaffen om de data van de harddisk uit te lezen op een andere p.c.

Vermoedelijk zal een deftige lokale p.c. winkel dit ook wel verkopen , maar zal uiteraard veel meer kosten.


Peter
 
example5: de 30sec truc heb ik geprobeerd, en er komt niks in het beeldscherm want hij valt uit voordat er uberhaupt wat tevoorschijn kan komen.
Vdk d]: Het is een acer 5520G travelmate. Ik denk dat ie waarschijnlijk dood is.. maar om iets te gaan aanschaven voor die paar foto´s, heb gelukkig de mooiste toch op mijn hyves dus.. misschien laat ik hem maar dood zijn.
 
Hallo

"maar om iets te gaan aanschaven voor die paar foto´s,"

Kostprijs = nog geen 6 € :confused:


"Het is een acer 5520G travelmate"

Dit model met deze symptomen --> met 99.9% zekerheid een losgekomen chipset door langdurige extreme hitte.

Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan