Welk geheugen heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesper123

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Beste mensen,

Ik ben eindelijk maar is van windows XP afgestapt en heb nu windows 7 geïnstalleerd. Hiermee vind ik het ook tijd om mijn werkgeheugen te vergroten zodat mijn pc niet te traag wordt. Ik heb alleen geen idee welk geheugen ik nodig heb...

Deze info heb ik uit Belarc Advisor gehaald:

Board: Gigabyte Technology P35-S3

2048 Megabytes Usable Installed Memory
Slot 'A0' has 512 MB
Slot 'A1' has 512 MB
Slot 'A2' is Empty
Slot 'A3' is Empty

Wie kan mij vertellen welk geheugen ik nodig heb?

Met vriendelijke groet,

Jesper

Hoi,

Als je deze draait deze vertelt precies hoe of wat je hebt en nodig hebt.

Kijk dat maakt al heel veel duidelijk.

Is het verstandig om het oude geheugen te vervangen? De 512's dus weg te doen en te vervangen met 2gb's. Of beter om 3e en 4e slot te vullen?

Je hebt in ieder geval DDR2 geheugen nodig, je kan er maximaal 8 GB inplaatsen, verdeeld over de 4 banken... Bron:http://www.memorystock.com/ram/GigabyteTechnologyGAP35S3RAM.html
Alleen wat je typt: 2048 Megabytes Usable Installed Memory
Slot 'A0' has 512 MB
Slot 'A1' has 512 MB
Slot 'A2' is Empty
Slot 'A3' is Empty

snap ik niet helemaal ... 2GB geinstalleerd, maar 2x512MB gevonden...
Hoeveel wil je installeren en wat mag het gaan kosten?

Beter is een te groot woord.Mocht je gewoon 2 reepjes van 1gb kunnen scoren dan zit je op 3gb.Dan heb je een leuke upgrade en gebruik je de huidigen reepjes ook nog.;)

Hoi,
Ligt er een beetje aan welke je hebt als je bv ddr 2 667 geheugen hebt en je wilt naar ddr2 800 ja dan zou ik deze ook vernieuwen en anders kan er gewoon ddr 2 800 bij

Bedankt voor de snelle antwoorden.

Er worden verschillende oplossingen aangedragen wat denk ik, zoals whittey aangeeft, afhangt van het geld wat ik er in wil steken.
Hoe ver brengt 80 euro mij?

Hoe kom ik erachter of ik dde2 667 of ddr2 800 heb?

Wat Modag over de snelheden zegt is waar.Mocht er nu 667 inzitten en je zou 800 bijzetten dan draait alles op 667.Maar..ik denk dat je meer profijt hebt van het meer aan geheugen als dat alles op 667 draait.

Ik heb je bericht #4 weer zichtbaar gemaakt.Anders klopt mijn bericht#6 niet meer.

Laatst bewerkt:
Hoi,

??? wat zegt je niet veel was te vroeg had je link niet gezien:o:o

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zie pc 6400 dus dat is ddr 2 800 dus kan zelf kiezen wat je wilt ik zou dus wat frankwannet ook al opperde 2 x 1gig erbij zetten.

Wederom bedankt voor de snelle reacties.

Ik had nog wel één vraag. Ik werk met een 32 bits systeem, dat kan maximaal 4gb herkennen?

Bedankt voor jullie snelle antwoorden!
Ik ga een kerstcadeautje voor mezelf kopen :D

Fijne feestdagen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan