PC blijft opnieuw starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

mauricevmierlo

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2011
Beste experts,

Ik heb vanmiddag mijn computer uit elkaar gehaald voor een schoonmaak beurt. Ik heb de fans goed schoongemaakt met een penceeltje en het overige stof verwijderd met een borsteltje van de stofzuiger. Ook heb ik de fan die op de processorkern zit er even vanaf gehaalt.

Hierna weer alles in elkaar gezet..
Waneer ik de computer aanzet gaan de fan op volle toeren draaien, dit duurt ongeveer
5 seconden. Hierna lijkt hij in uit te gaan, en na een paar seconden begint het weer van voorafaan. :(
Ik zie geen enkel teken van Windows, het beeld blijft gewoon zwart.

Ik heb de computer helemaal 'kaal' opgestart, alleen de stroomkabel, en de beeldscherm kabel eraan.

Moederbord: Gigabyte G31M-ES2L
Videokaart: Asus EAH5770
Processor: Core 2 QUAD
dit met Windows Vista..

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, (en dat ik dit bericht in de goede sectie heb geplaatst!)

[smallimg]http://i.imgur.com/HmHvG.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://i.imgur.com/yCM4Q.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://i.imgur.com/3gWF9.jpg[/smallimg]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,
wss de fan of het koelblok op de processoor niet goed vastgezet.
Maak je kast opnieuw open en loop alles na waar je aan gewerkt hebt.
Dit klinkt als een overhitte processor, ja duurt maar 5 seconden soms nog minder.
Heb je ook het koelblok losgehad/ Koelpasta vergeten?

Laatst bewerkt:
De processor was inderdaad erg warm, maar het probleem is.. mijn computer staat vaak uren aan per dag. Ik heb niet eens koelpasta tussen de processor en de fan zitten. Is dit een probleem?

Laatst bewerkt:
Dat moet je toch ff controleren, haal de zijkant eraf en start de pc. Meestal zie je dan meteen waar het probleem zit. Heb je 'm mss verkeerd om geplaatst (de fan)?
Je zou niet de eerste zijn die dat overkomt.

Laatst bewerkt:
De koelpasta zit niet tussen de fan en de processor maar tussen het koelblok en de processor. De fan zit bovenop het koelblok, koelunit of hoe je 't ook wilt noemen. Kijk iig de fan die je los hebt gehad na of die niet verkeerd om zit en de verkeerde kant uitblaast.

Laatst bewerkt:
Ja, de koelpasta is helemaal opgedroogd. Kan ik de computer ook proberen te starten zonder processor?

Ja dat lijkt op het eerste gezicht in orde zo, heb toevallig hetzelfde systeem. Maar nu komt het, met dit systeem als je de fan erafhaalt komt ook de koelunit mee los. Of de adapter v.d. fan zit niet meer goed op het mobo d.m.v. de draaipluggen of de koelpasta is weg en je moet nieuwe koelpasta aanbrengen.
Update: als hij is los geweest moet je sowieso nieuwe pasta aanbrengen. Dat is nu ook precies het probleem en nee je kunt niet starten zonder processor.
Je hebt wss geen koelpasta bij de hand, dus moet je echt wachten tot morgen want zo kun je niet verder.
Oude pasta verwijderen met een doekje, een druppel koelpasta op de processor of de onderkant v.d. koelunit en klaar.

Laatst bewerkt:
Ja, precies! Je moet die dingetjes draaien, waarna ze er de fan en het koelblok er erg lastig afgaan. Ik ga morgen naar de winkel om nieuwe koelpasta te kopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat klopt, ik heb het zelf ook aan de hand gehad. Maar ik ben er zeker van dat het met de nieuwe koelpasta is opgelost!
Succes iig.

Haha, ik heb dit probleem zelf ook. Ik heb geen idee waarom het is maar ik ben er achter gekomen dat als ik eerst mijn Xbox aanzet en dan me PC aanzet hij zonder problemen opstart. Probeer ook eens zoiets.

Ik heb de koelpasta aangebracht, en de fan er goed opgezet. Maar het lijkt wel of de fan op de videokaart harder gaat draaien, wat is er aan de hand? ?

Nee de videokaart heb ik gewoon op zijn plek laten zitten. Ik heb alleen die Fan met het koelblok eraf gehaald.

Draait de processorfan nu wel goed? Herstart de pc nog steeds?

De processorfan draait normaal, die van de videokaart draait om de zoveel seconden op volle toeren.

Ik heb inmiddels met een andere videokaart geprobeerd, de computer draait gewoon, alleen ik krijg geen beeld.

Ik denk dat het dus ergens in het moederbord zit, omdat mijn videokaart pas een paar maanden oud is.

Dan moet je toch nog het e.e.a. eens controleren. Draaide alles wel normaal voordat je hem schoonmaakte?

Dan moet je toch nog het e.e.a. eens controleren. Draaide alles wel normaal voordat je hem schoonmaakte?

Ja alles werkte normaal, dus nog even 1 keer voor de duidelijkheid:

Ik heb de PC schoongemaakt, ik heb de fan van de processor er eventjes afgehaald.
Deze heb ik stofvrij gemaakt met een niet vochtig doekje.

Hierna alles weer in elkaar gezet.

Nu draait wanneer ik de PC aanzet, de fan van de videokaart op volle toeren. Ook krijg ik geen beeld of bios.

Kan ik proberen de pc zonder geheugen/videokaart of processor te starten? Gewoon om zeker te zijn dat dit ook niet kapot is?

Ingeving, haal de CMOS-batterij er even uit en plaats hem dan weer terug. Of een Biosreset d.m.v. de jumper.

Ik heb het batterijtje er al uitgehaald, even het voltage gemeten en weer terug gezet. Dit hielp ook niet..

Heb je al geprobeerd d.m.v een toets (meestal F2) om in het Bios te komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan