netwerk aanleggen met Lacie networkspace 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

roadrunnerguido

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 dec 2011
Berichten
3
Beste mensen,

wie kan mij helpen met aanleggen van een netwerk in windows 7.
Ik heb een laptop op Win7 en een Lacie NetworkSpace 2, en dan is er nog een Acryan playonHD. Nu heb ik al heel wat zoek en lees werk gedaan maar ik kom er niet uit.
Het geheel wordt verbonden door een Telenet modem/router.

De Lacie zou ik heel graag gebruiken als centrale opslag (NAS) zodat ik vanaf de playon en laptop bestanden kan bekijken. Echter ik krijg de lacie niet als netwerk schijf te zien in de laptop. Wel in de playon.
Ik kan de schijf wel zien via de lacie software maar zo kan ik er geen grote bestanden (>4GB) opzetten plus dat het geheel ontzettend traag is.
Ik kan nu ook niet zien hoe de schijf geformateerd is.

Als extra zou ik ook nog extern de NAS willen kunnen benaderen maar dat is wel heel veel in 1 keer.
Volgens het boekje een druk op de knop maar deze kan ik niet vinden op mijn laptop :d
 
De reden dat er geen bestanden op kunnen die groter zijn dan 4GB zal zijn omdat de Lacie als FAT32 is geformatteerd. Je kunt die schijf met inhoud converteren naar NTFS dan is in ieder geval die limit van 4GB er niet meer.
 
Dat zou heel mooi zijn maar de vraag is hoe ik krijg echt geen verbinding met het apparaat zelfs niet met de bijgeleverde usb kabel.
Ik vermoed dat ik ergens iets fout doe maar wat?
 
Heb je de LaCie Network Assistant geïnstalleerd op de computer?
En welk ip-adres heeft de LaCie?
(Heb je wel de LaCie met 2 schijven?)
 
Ik heb geprobeerd het hele netwerk met vaste ip in te stellen maar het wil mij maar niet lukken.
Momenteel heeft de lacie ip 192.168.0.102 (auto) en wonder boven wonder hij werkt.
Ik heb nu een z schijf aan kunnen maken van de myshare, maar aangezien nu alles dynamisch staat vraag ik mij af voor hoelang het werkt.

De lacie heeft 1 schijf van 2 TB zover ik weet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan