media streamen van pc via de router naar tv via WMP 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcusj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Berichten
4
Hallo,

ik wil graag media streamen van mijn PC via de router naar mijn TV (sony Bravia kld46ex500) via windows media player

mijn tv geeft wel aan dat WMP 11 gevonden is en ik kan de dir vinden maar geen bestanden die wel aanwezig zouden moeten zijn

nu doet die het wel als ik VUZE gebruik maar alleen met video en met VOB extentie, ik moet de video's eerst omzetten in VOB

kan ik met WMP ook converteren naar VOB extentie en hoe dan of zit het probleem ergens anders ?

Gr,

Marcusj
 
Delen van media inschakelen op Windows Media Player 11
1. Start Windows Media Player op uw computer.
2. Selecteer Mediabibliotheek > Media delen.
 De eerste keer dat u Media delen selecteert, verschijnt er een pop-upscherm. Schakel het selectievakje Mijn mediabestanden delen in en klik op OK.
 Er verschijnt een apparaat met de markering Onbekend Apparaat in het scherm Media delen.
Als het onbekende apparaat na een minuut nog niet is verschenen, controleer dan of de firewall van uw PC de verbinding niet blokkeert.
3. Selecteer in het scherm Media delen het onbekende apparaat en klik op Toestaan.
Een groen vinkje verschijnt naast het apparaat.
 Standaard deelt Windows Media Player bestanden in deze mappen: Mijn muziek, Mijn afbeeldingen en Mijn video's.
4. Als uw bestanden zich in andere mappen bevinden, selecteert u Bibliotheek > Aan bibliotheek toevoegen. Volg daarna de instructies op het scherm om de mappen toe te voegen.
 Selecteer indien nodig Geavanceerde opties om een lijst met gecontroleerde mappen weer te geven.
5. Selecteer Mediabibliotheek > Wijzigingen in mediagegevens toepassen om de wijzigingen te activeren.
 
bedankt mik voor de snelle reactie maar ik denk dat de oplossing toch wat lastiger is, alles wat jij aangeeft heb ik nagekeken en staat zover ik het kan zien goed

ik ben even aan het zoeken geweest op internet en dan kom ik het volgende tegen :

Als u niet alle media beschikbaar wilt maken voor andere apparaten en computers in het netwerk, kunt u kiezen welke media standaard beschikbaar zijn voor nieuwe apparaten die aan het netwerk worden toegevoegd. Ga als volgt te werk:
1.
Klik op de knop Start, klik op Alle programma's en klik op Windows Media Player.

Als Media Player al is geopend en de modus Nu afspelen is geactiveerd, klikt u op de knop Schakelen naar bibliotheek linksboven in Media Player deze knop heb ik dus nietdus kom ik niet verder.

2.
Klik op Stream en klik vervolgens op Meer streamingopties.



Menu Stream

Meer streamingopties is pas beschikbaar in het menu Stream als u streaming van media voor thuisgebruik hebt ingeschakeld.

3.
Klik op Standaardinstellingen selecteren.

4.
Voer een of meer van de volgende handelingen uit in het dialoogvenster Instellingen voor mediastreaming aanpassen:

Onder Sterclassificatie:

Klik op Alle classificaties om media te streamen met elke willekeurige sterclassificatie in de mediabibliotheek van Media Player.


Klik op Alleen en vervolgens op het bereik van sterclassificaties voor media die u wilt streamen.

Als u bijvoorbeeld klikt op Met 2 sterren of meer, streamt u media met een classificatie van 2 sterren of meer in de mediabibliotheek van Media Player.


Schakel het selectievakje Niet-geclassificeerde bestanden opnemen uit als u niet-geclassificeerde bestanden niet wilt streamen samen met een bepaald bereik aan sterclassificaties.



Onder Ouderlijke classificatie selecteren:

Klik op Alle classificaties om media te streamen met elke willekeurige ouderlijke classificatie in de mediabibliotheek van Media Player.


Klik op Alleen en schakel vervolgens selectievakjes in of uit voor de mediatypen en ouderlijke classificaties die u wilt toestaan of blokkeren.



5.
Klik tweemaal op OK.

aangezien ik geen knop Schakelen naar bibliotheek linksboven in Media Player heb kan ik dus niet bij de optie streamen komen ,
vraag is dus mis ik een onderdeel van WMP 11 off b.v. een codec ??

gr, marcus
 
Ik neem aan dat je Vista hebt? Gezien je WMP11. Ik ken WMP11 niet zo goed omdat ik het een verschrikkelijk ding vond, dus ik heb op XP altijd WMP10 aangehouden.
Nu heb ik WMP12 die dan ook weer anders is, jammer dat die alleen voor Win 7 geschikt is anders kon je die downloaden.
Ik zal je vraag laten verplaatsen naar Mediaplayers daar komt hij beter tot z'n recht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan