Ziggo Cisco Router verbinden met Sitecom 300N

Status
Niet open voor verdere reacties.

Etoneh

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2012
Berichten
6
Hallo,

Ik heb internet van Ziggo (Cisco router) die ik op de begane grond bij de meterkast heb staan.

Mijn huis bestaat uit 3 verdiepingen. Ik heb goede wifi verbinding tot en met de 2e verdieping, alleen op de 3e verdieping heb ik geen ontvangst.

Daarvoor heb ik een extra router gekocht van Sitecom (300N), alleen lukt het me niet om die te kunnen verbinden met de Ziggo router. De sitecom wil ik op de 2e verdieping neerzetten , zodat deze WIFI ontvangst kan geven op de 3e verdieping. Ik gebruik het voor het internet en gaming.

Ik kom er niet uit met de bijgevoegde handleiding van Sitecom. Wie kan mij helpen om de routers met elkaar te verbinden zodat ik op de 3e verdieping ook WIFI krijg?????

Alvast bedankt

Gr

Tony
 
Je moet een 2de router gaan gebruiken als een draadloze switch, dus de router functies uitzetten. Sommige routers hebben hiervoor de optie "Bridge" in plaats van "Router" of "Gateway". Als dat niet zo is moet je de router functiez handmatig uitzetten. Functies die uit moeten of uit kunnen zijn: DHCP server, eventueel DNS server, Filters / blocks, mac adres block, firewalls, NAT / PAT, DMZ, QoS, en alles wat nog meer nodig is voor de router functies. Denk er wel aan dat je de router een static ip adres moet geven.
 
Hallo Dinux,

Bedankt voor je feedback.

Ik probeer dan alle functies uit te zetten.

Met name het verhaal IP-adressen is voor mij wat ingewikkeld.

Je geeft aan dat ik de router een "static" ip adres moet geven. Hoe kan ik dat het beste doen? Moet ik er 1 zelf bedenken? Moet het hetzelfde nr zijn als de Ziggo router?
 
De Linksys router heeft een 'ip gebied' (ip range), dat gebied geeft aan vanaf welk ip adres en tot welk ip adres de router ip adressen mag uitdelen. Bijvoorbeeld: vanaf 192.168.1.2 tot 192.168.1.100. Die ip range is het DHCP gebied, dat zijn dus de ip adressen die de router mag uitdelen aan computers, laptops, tablets etc... In dit geval kan alles boven ip adres 192.168.1.100 niet worden uitgedeeld omdat dat niet in de DHCP range valt, dus het ip gebied 192.168.1.101 tot 192.168.1.254 is statisch. Je kan de Sitecom router in dit voorbeeld dus het ip adres 192.168.1.101 geven, want dat adres wordt nooit uitgedeeld door de Linksys router. Ik hoop dat het je nu een beetje duidelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Nou heb ik een ander probleem. Ik probeer verbinding te maken via het net (ip 192.168.0.234) met de Sitecom router om bij de instellingen te komen, alleen lukt het me niet meer om in de internetbrowser verbinding te krijgen met de router????
 
Dat klopt ook, die verwijst nu door naar je gateway router. Als je niet op de webinterface komt is dat een teken dat het werkt :d. Wil je toch het een en ander instellen zul je de routers tijdelijk even moeten loskoppelen.
 
ik ben niet al te technisch:p Hoe koppel ze dan uit elkaar?
 
Om een router van Sitecom aan te sluiten op uw WiFi-modem van uw provider, dient u de volgende stappen te doorlopen.
1. Sluit als eerst een PC of laptop bekabeld aan op de LAN poort (GEEL gekleurd) van de Sitecom router.
2. Open vervolgens de Internet Explorer en type in de adresbalk http://192.168.0.1
3. Log in met uw Username en Password welke te vinden is aan de onderkant van de router.
4. Vervolgens gaat u in de Web interface van de router naar het kopje “ DHCP server”
5. Verander het IP adres van de router (IP Address) van 192.168.0.1 naar 192.168.3.1 en klik vervolgens op Apply.
De router zal nu de gegevens opslaan en herstarten.
6. Haal de kabel uit de PC of laptop en uit de router en sluit vervolgens het WiFi-modem vanuit de LAN poort op de WAN poort van de router (deze is op de router BLAUW gekleurd).
7. Sluit hierna het modem aan op het stroomnetwerk en wacht vervolgens tot het WiFi-modem compleet is opgestart (dit zal ongeveer 4 minuten duren)
8. Sluit hierna de router aan op het stroomnetwerk
9. Vervolgens moet u nog draadloze verbinding maken met de router van Sitecom, dat gaat als volgt:

XP:

-Ga via 'Start' > 'Configuratiescherm' > ('Netwerk en Internet') > 'Netwerkverbindingen'.
- Hier klikt u met de rechtermuisknop op de 'Draadloze verbinding'.
- Selecteer 'Beschikbare draadloze netwerken weergeven'.
- In de lijst van netwerken die tevoorschijn komt selecteert u uw eigen netwerk (Sitecom) en klik vervolgens op 'Verbinding maken'.
- Bij een beveiligd netwerk zal er nu om de netwerksleutel gevraagd worden, deze voert u in. (de sleutel / WPA staat aan de onderkant van de router vermeld )
- De verbinding zal nu gemaakt worden.

VISTA:

- Ga via: 'Start' > 'Netwerk' > 'Netwerkcentrum' naar 'Verbinding met een netwerk maken'
- In de lijst van netwerken die tevoorschijn komt selecteert u uw eigen netwerk Sitecom en klik vervolgens op verbinding maken.
- Mogelijk wordt er om een PIN-code gevraagd maar deze melding kunt u negeren, u kunt dan onderin het venster kiezen voor:
"Ik heb de pincode niet ik wil in plaats daarvan de netwerksleutel of wachtwoordzin invoeren".
- Bij een beveiligd netwerk zal er dus om de netwerksleutel gevraagd worden, deze voert u in. (de sleutel / WPA staat aan de onderkant van de router vermeld )
- De verbinding zal nu gemaakt worden.
- Indien er een scherm tevoorschijn komt met de keuzes "Dit netwerk opslaan" en "Deze verbinding automatisch starten" moet u beide aanvinken als dat nog niet het geval was, klik vervolgens op "Sluiten".


WINDOWS 7:

- Ga via: 'Start' > 'Configuratiescherm' > 'Netwerk en Internet' > 'Netwerkstatus en -taken weergeven'/ 'Netwerkcentrum' naar 'Verbinding met een netwerk maken'
- In de lijst van netwerken die tevoorschijn komt selecteert u uw eigen netwerk Sitecom en klik vervolgens op 'Verbinding maken'.
- Bij een beveiligd netwerk zal er dus om de netwerksleutel gevraagd worden, deze voert u in. (de sleutel / WPA staat aan de onderkant van de router vermeld )
- De verbinding zal nu gemaakt worden.
- Indien er een scherm tevoorschijn komt met de keuzes "Dit netwerk opslaan" en "Deze verbinding automatisch starten" moet u beide aanvinken als dat nog niet het geval was, klik vervolgens op "Sluiten".
 
Bedankt voorde feedback. Het is gelukt.

Ik heb nu wel internet. Ik heb 100% bereik alleen is internet nog steeds traag bij het browsen. Hoe kan dit? Router zit nog 3 meter er vandaan?

Aanmelden op Playstation Network mislukt ook steeds bij het verbinden?

Hoe kan ik dit oplossen?
 
Het Welke foutmelding krijgt u te zien op het moment dat de PS3 wil verbinden?
Verder het probleem dat het daadloos niet optimaal loopt kan naar alle waarschijnlijkheid verholpen worden door draadloze kanalen te wijzigen in de router.

Gaarne in de interface van de router inloggen, vervolgens naar basic settings en naar wireless.
Hierin kunt u de draadloze kanalen wijzigen naar een ander kanaal. (er zijn er 13).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan