Bedrade router met daarachter WIFI router en deze word gehacked ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

passat007

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2009
Ik heb al een Topic geplaatst over onderstaande configuratie, toch een veiligheidsvraag.

Mijn bedrade router: Sweex LB000021 heeft aansluitingen 4 port 10/100 Mbit/s
Mijn draadloze is: Linksys WRT610N met 4 port 1.000 Mbit/s aansluitingen.
Ik wil de Linksys alleen gebruiken voor aansturen van mijn 2 laptops en op de poorten van de Sweex staan 2 desktops en de X-box.
De Linksys wil ik dan via aan/uit schakelaar (via afstandsbediening) bedienen dan kan ik het draadloze makkelijk in 1 beweging aan/uit zetten, ik heb voor deze configuratie gekozen ook vanwege de extra veiligheid die ik dan wellicht inbouw.

Stel dat mijn Linksys zou worden gehacked en ze kunnen er op afstand van alles mee doen, kan er dan ook worden ingebroken in mijn Sweex router, deze is nl. met een kabel verbonden is met mijn Linksys of is dit onmogelijk.
Indien dit Hacken wel mogelijk is hoe kan ik dit dan voorkomen.
Ben benieuwd naar de antwoorden.

Groetjes Wim

Ja beveilig je router met een goed wachtwoord.
Dus ook met speciale tekens zoals ?.<.&*()%$#@
Valt er weinig te hacken.
Maar waarom zou iemand inbreken bij jouw.
Heb je dan zo'n interesante software????

Ha Palomino
Dat niet.............. maar ik ben een echte (werktuigbouwkundig) techneut en ik wil technische dingen heel graag weten,
Op PC gebeid ben ik nog een beginnend iemand en wil graag weten hoe het een en ander in elkaar steekt, en vind het leuk om iets zo
optimaal mogelijk te beveiligen als het kan.
Je hoort allerlei geluiden over hacken en zo en mijn vraag was gewoon of de gestelde configuratie zoals gevraagd het e.e.a. zal bemoeilijken.
Ik zou het leuk vinden om te weten hoe het e.e.a. werkt, niets meer of minder !

Groetjes Wim

Laatst bewerkt:
Palomino

Maar waarom zou iemand inbreken bij jouw.
Heb je dan zo'n interesante software????

Computers worden gehackt om je privé gegevens te stelen, zoals wachtwoorden, creditcard gegevens etc......
Computers worden ook gehackt om zonder jouw medeweten spam te kunnen verzenden.
Computers worden ook gehackt om andere computers aan te vallen of om netwerken plat te leggen (botnet). Zonder je het zelf weet staat je computer in een botnet.
Voorzichtig zijn bij het surfen, en nooit zomaar ergens gaan op klikken. voorzichtig zijn met bijlagen te openen.
Voor je het zelf weet staan er trojans op je computer geïnstalleerd. Een trojan word op je computer geïnstalleerd met jouw toestemming .

Hallo,

Ik zou het niet met een schakelaar doen ik zou dat router gewoon een wpa-2 encryptie geven als iemand dat wil hacken moet hij wel van hele goede huize komen wil het hem dat lukken.

Zouden ze er wel in komen dan zal het ook niet lang duren totdat ze in je andere router komen, als je je andere router in een ander subnet zet zal je het ze wel moeilijker maken maar als ze je wpa-2 encryptie kunnen kraken moet dat ook wel lukken.

Groet,

Wessel

De vraag was ook over het inbreken in je router,niet de pc.
Dat is niet hetzelfde.
Daar heb je weer goede (koop) antivirus programma's voor.
Gebruik geen gratis troep,werkt niet.

Antivirus van Outpost Firewall 2012 Free / PC Tools™ Internet Security / en Online Armor hoor ik goede geluiden over,zijn wel gratis....wat zijn jullie ervaringen hiermee.

Op mijn beide PC's draait overigens Microsoft Secuarity Essentials (=MSE), als ik de standaard Firewall uitschakel in het beveiligingscentrum kan ik dan een van de antivirus programma's naast "MSE" draaien.

Gr. Wim

De vraag was ook over het inbreken in je router,niet de pc.
Dat is niet hetzelfde.
Daar heb je weer goede (koop) antivirus programma's voor.
Gebruik geen gratis troep,werkt niet.

Wat heeft een antivirus programma met hacken te maken? Niks dus.

En Nooit twee antivirus programma's op 1 pc draaien, dat geeft zeker problemen.

De gratis antivirus programma's werken net zo goed als de betaalde versies.
Ik draai hier op 7 pc's al jaren met gratis antivirus. Werkt prima.
Geen 1 antivirus is perfect. Het meeste voorkom je door je eigen surfgedrag.

Tegen hacken zal je een firewall moeten draaien, hetzij die van windows zelf of een ander firewall programma.

Dat wil ik toch wel bestrijden.
Ik krijg regelmatig reparatie computers binnen en mijn norton haalt vaak nog eens 10 tot 15 virussen van computers af wat bv free avg laat liggen.

Heren ik weet voldoende.
Van mij mag de topic gesloten worden
Bedankt voor jullie reactie's

Groetjes Wim

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan