Ik heb al een Topic geplaatst over onderstaande configuratie, toch een veiligheidsvraag.
Mijn bedrade router: Sweex LB000021 heeft aansluitingen 4 port 10/100 Mbit/s
Mijn draadloze is: Linksys WRT610N met 4 port 1.000 Mbit/s aansluitingen.
Ik wil de Linksys alleen gebruiken voor aansturen van mijn 2 laptops en op de poorten van de Sweex staan 2 desktops en de X-box.
De Linksys wil ik dan via aan/uit schakelaar (via afstandsbediening) bedienen dan kan ik het draadloze makkelijk in 1 beweging aan/uit zetten, ik heb voor deze configuratie gekozen ook vanwege de extra veiligheid die ik dan wellicht inbouw.
Stel dat mijn Linksys zou worden gehacked en ze kunnen er op afstand van alles mee doen, kan er dan ook worden ingebroken in mijn Sweex router, deze is nl. met een kabel verbonden is met mijn Linksys of is dit onmogelijk.
Indien dit Hacken wel mogelijk is hoe kan ik dit dan voorkomen.
Ben benieuwd naar de antwoorden.
Groetjes Wim
Mijn bedrade router: Sweex LB000021 heeft aansluitingen 4 port 10/100 Mbit/s
Mijn draadloze is: Linksys WRT610N met 4 port 1.000 Mbit/s aansluitingen.
Ik wil de Linksys alleen gebruiken voor aansturen van mijn 2 laptops en op de poorten van de Sweex staan 2 desktops en de X-box.
De Linksys wil ik dan via aan/uit schakelaar (via afstandsbediening) bedienen dan kan ik het draadloze makkelijk in 1 beweging aan/uit zetten, ik heb voor deze configuratie gekozen ook vanwege de extra veiligheid die ik dan wellicht inbouw.
Stel dat mijn Linksys zou worden gehacked en ze kunnen er op afstand van alles mee doen, kan er dan ook worden ingebroken in mijn Sweex router, deze is nl. met een kabel verbonden is met mijn Linksys of is dit onmogelijk.
Indien dit Hacken wel mogelijk is hoe kan ik dit dan voorkomen.
Ben benieuwd naar de antwoorden.
Groetjes Wim