melding:kan microsoft office outlook niet starten.kan het outlook-venster niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnbloemhard

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2012
Berichten
6
Goedemorgen mensen,

Ik krijg het volgende bericht als ik outlook 2003 open

kan microsoft office outlook niet starten. kan het outlook-venster niet openen. kan de set mappen niet openen. de server is niet beschikbaar. Neem contact op met de beheerder als deze situatie zich blijft voordoen.

verder niets
wie weet hoe te handelen zodat ik m'n outlook weer kan gebruiken.

groeten John
 
doe idd Outlook.exe /resetnavpane met en zonder spatie maar krijg dezelfde melding...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij dat er in je Outlook-profiel een Microsoft Exchange server is ingesteld ipv. een normaal Internet-account (dus met POP3 en SMTP).

Kijk dat even na: Start Configuratiescherm -> zet op Klassieke weergave (indien XP) of Kleine pictogrammen (indien Vista of W7) en zoek naar Mail of e-Mail.
Dubbelklik erop, en kijk je account-instellingen na.

Overigens vermeld je niet of dit ooit goed gewerkt heeft of niet. Als het ooit gewerkt heeft, dan vraag ik me af hoe die account-instellingen nu veranderd kunnen zijn (als het inderdaad klopt dat er nu Microsoft Exchange staat ingesteld ipv. een normaal Internet mail-account).

Tijs.
 
eea staat op pop 3 en smtp. en heeft altijd normaal gefunctioneerd.
ik kan er sinds pak 'm beet een weekje niet meer in daarvoor jarenlang geen probleem.
gebruik xp professional en outlook 2003.
 
Ik vermoed dan dat er een probleem is met je mail-bestand. Laat Scanpst.exe erop los:
Start -> Uitvoeren ->
%programfiles%\Common Files\System\MSMAPI\1043\scanpst.exe
Je .PST bestand(en) staat normaal gesproken in (dus invullen in het Openen vakje):
C:\Documents and settings\jouw_gebruikersnaam\local settings\Application Data\Microsoft\Outlook
Je zou dan (met een beetje geluk) je .PST bestanden moeten zien staan die je kunt dubbelklikken.
Herhaal de reparatie zo vaak totdat er geen foutmeldingen meer gemeld worden.

Stel dat er geen problemen zijn (en je .PST bestand is niet groter dan 2 Gigabyte) dan zou je eens kunnen beginnen met het Outlook-profiel opnieuw in te stellen, dus open e-Mail of Mail in Configuratiescherm, verwijder je profiel, druk op Toepassen en stel een nieuw profiel in.

Succes,

Tijs.
 
kan opgegeven bestand niet vinden. weet trouwens niet zeker wat de gebruikersnaam was....dus kan maar zo zijn dat ik de verkeerde gebruikersnaam invoer....
 
Kijk dan eens waar je uitkomt als je doet:
Start -> Uitvoeren -> %userprofile%\local settings\Application Data\Microsoft\Outlook
Staat daar Outlook[.pst], dan is dat de map waar je .pst bestanden staan. Je zult dan even de mapnaam moeten opschrijven waar je dan staat, voor het gebruik in Scanpst.

Tijs.
 
Hee Thijs,

dit is de mapnaam denk ik waar ik terecht kom, althans dit staat in de adresbalk

C:\Documents and Settings\Administrator\local settings\Application Data\Microsoft\Outlook

de documenten wat hier staan heten archive
outlook
outlook 1
outlook 2
extend
extend 1
 
de extend bestanden kun je negeren (of verwijderen, dat stoort niets).
De map zal wel goed zijn, dus kijk welke bestanden je kunt openen in Scanpst als je bij het Bladeren ingeeft:
C:\Documents and Settings\Administrator\local settings\Application Data\Microsoft\Outlook
dan zou je de map open moeten hebben, waar de .PST bestanden dan beschikbaar/te kiezen zijn.

Tijs.
 
Echt reete goed tijs!
Respect kerel!
Hij werkt weer!
Many many thanx man!!!

de extend bestanden kun je negeren (of verwijderen, dat stoort niets).
De map zal wel goed zijn, dus kijk welke bestanden je kunt openen in Scanpst als je bij het Bladeren ingeeft:
C:\Documents and Settings\Administrator\local settings\Application Data\Microsoft\Outlook
dan zou je de map open moeten hebben, waar de .PST bestanden dan beschikbaar/te kiezen zijn.

Tijs.
 
Fijn dat het geholpen heeft.

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan