Fout bij configureren Windows update en foutcode 80070002

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riskaatje

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2012
Berichten
9
Help!
Ik loop al heel lang te zoeken naar een oplossing voor mijn probleem, maar tot dusver schiet ik niks op.
Als ik mijn computer opstart staat er dat hij updates aan het installeren is (35%) en dat start hij hem opnieuw op met de mededeling: Fout bij configureren windows update. Bij het afsluiten geeft hij zo'n zelfde melding, dat updates voor 15% is geinstalleerd. Al start hij soms wel op zonder problemen :confused:.
Tevens kan ik 2 updates niet installeren (KB2446710) (KB2478662). Hierbij geeft hij de foutcode 80070002.

Wie o wie kan mij helpen?!?!
 
Je kan proberen als je Vista of 7 heb de Windows Vista/7 Readiness Tool te downloaden
die uitvoeren en dan kijken of de updates installeren.

M.V.G

Mieremet
 
Wanneer je deze error krijgt kun je kijken of een bepaald bestand is verdwenen namelijk:
C:\windows\system32\wuauclt.exe
Download hier het bestand en plaats het terug:

(Vergeet niet om het bestand te hernoemen naam wuauclt.exe, dus de 126_ even weghalen)
 
Bedankt voor de reacties.
Handmatig downloaden geeft hetzelfde probleem.
De Readiness Tool had ik al gedownload, maar dat geeft geen resultaat.
C:\windows\system32\wuauclt.exe, dit bestand is niet verdwenen, en ik krijg het ook niet vervangen....
Dus nog meer ideeen????
 
Dit artikel vertelt hoe je de .net framework updates moet verwijderen & repareren.

Anders:
Sluit alle actieve programma's
Combineer [windowstoets+r] typ: Appwiz.cpl in het zoekvak
Klik op Geïnstalleerde updates aan de linkerkant & dubbelklik Microsoft .NET Framework 4 Client Profile om het dialoogvenster hiervan te openen
Selecteer Repair .NET Framework 4 Client Profile Klik volgende
Herstart je systeem na deze actie
Probeer nu nogmaals te updaten
 
Heb dit geprobeerd. Computer startte op zonder foutmeldingen. Toen ik probeerde de updates te downloaden gaf hij dezelfde error en daarna weer foutmeldingen met opstarten en afsluiten van de computer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In dat geval rest een reparatie-installatie Windows 7 Schakel je firewall, antivirus & alle opstartprogramma;s uit, Start volledig opnieuw op. Klik op de link voor verdere info.
Na de installatie:
  1. kijk je of je userfiles mist. Kopieer deze vanaf c:\windows.old of het verborgen c:\$INPLACE.~TR & C:\WINDOWS.~Q.
  2. Voer Schijfopruiming uit. Ruim eerst systemfiles op & vink daarna files toegevoegd door Windows upgrade, eerdere windowsinstallaties &windowsupgradelogfiles.
  3. Ververs de Windows Experience Index. Combineer [Windowstoets+Pause] ->klik Systeemverhouding is niet beschikbaar
Je verliest hierbij je data niet, maar het is verstandig om een back-up te maken van je belangrijke data. Verder zul je Windows weer moeten activeren met de activatiecode & updates opnieuw moeten installeren.
 
Riskaatje, je hebt toch SP1 geïnstalleerd staan? Als dit ontbreekt zou het probleem daar misschien moeten gezocht worden.
 
@dorado
Nou de reparatie is mislukt, in die zin dat niet lukte wat ik wilde en nu heb ik hem teruggezet naar fabrieksinstellingen en alles weer opnieuw geinstalleerd... Het lijkt of het probleem nu verholpen is. Zijn er nog dingen belangrijk te doen nadat alles teruggezet is naar fabrieksinstellingen?
Alvast bedankt voor alle tips die ik gehad heb!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Riskaatje zei:
Zijn er nog dingen belangrijk te doen nadat alles teruggezet is naar fabrieksinstellingen?
Nee, behalve je eigen documenten terupgplaatsen...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan