Asus Recovery Partitie verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascallino

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Berichten
167
Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen jaar een laptop gekocht met het merk Asus (K53S).
Ik heb een DVD gemaakt van de recovery partitie (met bijgeleverde software).
Nu dacht ik dat ik die recovery partitie wel kan verwijderen.
Maar uit ervaring weet ik dat Windows 7 opstart vanaf die partitie.
Hoe kan ik die partitie verwijderen zonder dat Windows 7 daar last van heeft (met het opstarten)?
Zie bijlage voor alle partitie's: Knipsel.PNG
Met vriendelijke groet,
Pascallino
 
Dag pascalino, windows start van de systeempartitie en niet van de recoverypartitie. Normaal gezien word de recovery partitie verwijdert , na het maken van een recovery schijfje.
 
Hoi,

Gezien jouw opslagcapaciteit zou ik het risico niet willen lopen dat als de dvd's niet meer werken dat er dan niet gerecoverd kan worden.
@seniorke, dat lijkt mij niet het geval.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
idd geen goed idee om je recoverypartitie te verwijderen, je hebt opslagcapiciteit genoeg lijkt me. ;)
 
Ik heb een DVD gemaakt van de recovery partitie (met bijgeleverde software).

Als je maar één schijfje hebt gemaakt, is dat volgens mij alleen een windows recovery schijfje, waarmee je dan de laptop kan booten als deze via de HD niet meer wil opstarten.
Die recovery partitie is waar zich de systeembestanden bevinden van de laptop , en zou normaal verborgen moeten zijn. Bij aanmaken van recovery schijfjes heb je drie DVD's nodig. Met deze drie DVD's kun je dan gans de laptop herstellen moest de harde schijf crashen. Windows + alle nodige stuurprogramma's voor de hardware.
En na aanmaken van de drie DVD's word de recovery partitie automatisch verwijdert.
En daarom is die recovery partitie zichtbaar omdat recovery proces, aanmaken schijfjes niet volledig voltooid werd.
 
Laatst bewerkt:
Met "Ik heb een DVD gemaakt van de recovery partitie (met bijgeleverde software)." bedoel ik dus die 3 dvd's en wat je op de afbeelding ziet zijn dus alle partities.
In "Computer" kun je deze partitie niet zien.
Nog een reden dat ik deze partitie wil verwijderen is omdat ik geen systeemkopie kan maken met deze partitie op mijn hardeschijf (omdat Windows geen FAT32 schijven in een systeemkopie kan zetten, wat de recovery partitie dus wel is).
 
Ik dacht ik ga gewoon nog een keer proberen de herstelpartitie te back-uppen op DVD.
Nu krijg ik de volgende melding:
Knipsel.PNG
 
Heb het geprobeerd en ik zou het aan niemand aanraden.
Heb windows opnieuw moeten installeren.
Groeten Pascallino
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan