PDA Medion 40600

Status
Niet open voor verdere reacties.

geebeet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Ik heb een PDA van Medion, type 40600.
Laatste tijd verschijnt regelmatig op het scherm dat de back-up batterij (bijna) leeg is.
Dit is lastig tijdens navigeren, want je moet dit bericht steeds wegklikken.
Het laden van de hoofdaccu gaat probleemloos, maar hoe laad ik nu de back-up batterij?

Geebeet

Zelf heb ik een identiek probleem, mijn MDPPC200 geeft telkens aan dat de backup batterij bijna leeg is.
Ik heb het toestel eens opengemaakt en er zit daar een oplaadbare knoopbatterij in (1 cm in diameter, 2mm dik).
Ik denk dat die batterij moet vervangen worden. Momenteel ben ik aan het zoeken naar een goede vervanger.

Ik ga hem meteen openen en lokaliseren.
Bedankt voor de vakkundige reactie en de tip voor het aankopen van de back-up!

DSC_0479.jpgBedankt voor de tip. Ik heb een zo'n goedkoop batterijtje besteld. Ik laat je mijn ervaringen nog wel horen.
Het wel een beetje fijn soldeerwerk maar het zal wel lukken. Hierbij nog een fotootje van de binnenzijde van mijn MDPPC200. Het ronde, groene onderdeel is de backup-batterij.

Laatst bewerkt:
Hallo

@ MN01

Op uw foto is duidelijk te zien dat deze batterij hoogdringend moet worden vervangen.

Het zuur is reeds uit de batterij aan het lopen , en heeft reeds de printplaat aangetast.

Controleer (indien mogelijk met geopend toestel) of deze nog laadspanning krijgt d.m.v. een voltmeter.

Verwijder zo veel mogelijk van dit zuur (vochtige oorstokjes ??)

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan