Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 28

Onderwerp: Op zoek naarSerivcepack 6 NL voor Windows NT 4.0

• Vraag is opgelost
    Senior Member tobiastheebe's avatar
    Afstand tot server
    ±105 km

Op zoek naarSerivcepack 6 NL voor Windows NT 4.0

Ik ben al een behoorlijke tijd op zoek naar Service Pack 6(a) voor de Nederlandse versie van Windows NT 4.0, maar heb dit enkel voor de Engelse Windows NT 4.0 gevonden... Heeft er iemand enig idee waar ik deze kan vinden? Ik heb nu alleen SP1...
    Laatst aangepast door tobiastheebe : 23 januari 2012 om 00:13

Tera Honourable Senior Member
    Afstand tot server
    ±116 km
    Zal wel een vergissing van je zijn, want zover ik weet bestaat er alleen SP4, dus niet SP6, voor W2000.
    Er bestaat wel SP6, maar dan voor Windows NT 4.0 ...

SP4 voor W2000 NL

Succes,

Tijs.
    Laatst aangepast door dnties : 23 januari 2012 om 00:04
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

Afstand tot server
    ±105 km
    Ja, het is inderdaad een vergissing!

Ik ben inderdaad op zoek naar SP6(a) voor Windows NT 4.0, zowel de Server- als de Workstation-versie, beide Nederlands.
    Laatst aangepast door tobiastheebe : 23 januari 2012 om 00:18

Tera Honourable Senior Member
    Afstand tot server
    ±116 km
    Misschien werkt dat e-mail adres in posting #10 nog in deze posting

Tijs.
    Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.

Senior Member bassie9's avatar
    Afstand tot server
    ±46 km
    Ik weet dat ik de service pack voor Windows NT 4.0 op de Microsoft site heb gevonden. Ik kan niet even snel een link geven, ik zit op school.

Afstand tot server
    ±105 km
    Bedankt voor de link, Tijs.
    Ik heb zojuist een bericht naar het e-mailadres gestuurd, hoop dat er gereageerd wordt...

Hoofdmoderator
    Bestuurslid
    crash's avatar
    Afstand tot server
    ±105 km
    Ik heb je titel maar aangepast, welke je zelf ook binnen 24 uur nog kon aanpassen. Tevens naar de juiste sectie verplaatst.
    grtz Lex

Op e-mails over computerproblemen reageer ik niet meer, daar is het forum voor.
    16 augustus 2001 - 2011 is tien jaar lid van Helpmij.nl

Afstand tot server
    ±105 km
    Bedankt voor de wijzigingen, crash.
    Ben pas net op dit forum en weet nog niet hoe alles werkt...

Afstand tot server
    ±105 km
    Heeft er iemand misschien nog SP6 voor Windows NT 4.0 NL in het archief? Ik kan alleen Service Packs voor de Engelse Windows NT vinden, en de links naar de Nederlandse Service Pack bij Microsoft lopen dood...

Mega Honourable Senior Member Ellasar's avatar
    Afstand tot server
    ±32 km
    Ik zal even kijken of ik hem nog heb liggen

Afstand tot server
    ±105 km
    Heb nog steeds geen downloadbare Service Pack gevonden...
    Ik heb op Wayback Machine (waar men vroegere versies van een breed scala van websites kan inzien) de oude pagina's van Microsoft Nederland doorgelopen. Ook deze links lopen dood.

Deze pagina heeft links naar Service Pack 5, maar lopen dood: http://web.archive.org/web/200302030...p5/x86Lang.asp. Ik wordt dan naar een andere pagina doorverwezen, maar die heeft alleen een Japanse en Braziliaans-Portugese versie.
    Laatst aangepast door tobiastheebe : 27 januari 2012 om 23:17

Afstand tot server
    ±105 km
    bassie9, Ellasar, hebben jullie al iets kunnen vinden? Als iemand een link kan geven, dan ben ik deze eeuwig dankbaar!

Ik heb ook de uitdaging aangenomen maar door de grote renovatie vorig jaar liggen veel van dat soort cd' s in een doosje in een doosje in een doos, in... Etc...

Ik heb wel vandaag de originele NT4 SP3 NL cd terug gevonden, maar na een test heb je niet zo veel aan denk ik want je kan pas na SP6a IE6 SP1 installeren waarna je Automatische Update het doet. Maar ik zoek nog even verder...

SP6a is alleen nog in een beperkt aantal talen via MS te downloaden, o.a. Engels.

Ik heb wel de Post-Windows NT 4.0 Service Pack 6a Security Rollup Package (SRP) gevonden, ook in het Nederlands, & die kan je even veilig stellen tot je SP6a gevonden hebt.
    IE6SP1 kan je in een niet opgeschoonde XPSP2 vinden, zoek ie6setup.exe, waarschijnlijk staat die in de volledige versie in een map in Windows ergens.

Op Technet MS Windows NT 4.0 Service Pack 6a (SP6a) kan je lezen dat je de volledige NL versie op Service Packs CD 1 kan vinden (& de bestandsnaam).
    Wolf Ilja. _\\//

Afstand tot server
    ±105 km
    Mooie vondst, TheKnight!

Service Pack 3 zou al een mooi begin zijn. Als je een link zou kunnen geven naar één of meerdere bestanden die je hebt gevonden, dan zou dat super zijn!
    Internet Explorer 6 SP1 had ik al eerder van Microsoft gedownload.

Service Packs CD 1
    Staan hier Service Packs op van verschillende besturingssystemen?
    Laatst aangepast door tobiastheebe : 28 januari 2012 om 01:23

Afstand tot server
    ±105 km

Thumbs up ! Windows NT SP6 EN/NL gevonden !

YES! IK HEB SP6 EN/NL EINDELIJK GEVONDEN, MENSEN!

Hierbij de link voor iedereen die er belangstelling voor heeft:
    http://www.adzi.nl/ADZI.rar (120 MB).
    Het bestand (38 MB) staat in directory ADZI 1.006a CD\Service\NT4SP6\.
    De Engelse en Nederlandse versie zijn beiden present.

Bedankt voor de hulp iedereen!

EDIT 1: Ik ben erachter gekomen dat het SP6a is (allerlaatste versie). Mijn geluk kan niet meer op!
    EDIT 2: In het RAR-bestand staan ook de Nederlandse Internet Explorer 5.5 SP1 en 6.0.
    Laatst aangepast door tobiastheebe : 28 januari 2012 om 01:57

Gefeliciteerd! Fantastisch! Echt knap!.. Hoe heb je het nou gevonden (welke zoekstring vond het), voor het onderwerp gesloten word?

Ik heb het opgehaald, zowel ingepakt als uitgepakt door verschillende AV's gehaald, digitale handtekeningen gecontroleerd & alhoewel verlopen, alles in goede orde & intact. Uitpakken kan veilig (& legaal) met 7-zip.

Nog even een paar aanvullingen: SP6a is inderdaad het laatste, maar daarna is er nog een Security Rollup Package (SRP) met alle beveiligingsupdates van na SP6a, in alle beschikbare talen, dus ook NL.
    Daarna kan je er nog IE6SP1(NL) bijzetten, als je die niet ooit verwijderd hebt staan alle installatie bestanden in XP in de map "%windir%\Windows Update Setup-bestanden\". Op moment van schrijven doet de web-client het ook nog.
    SpywareBlaster is aan te raden als je er het net mee op wil, maar daarvoor moet je eerst msvbvm60.dll installeren, & die zit in Visual Basic 6.0 run-time (EN).
    Liefhebbers die het zeker voor de eeuwigheid willen bewaren doen er goed aan om alle bestanden z.s.m. op cd te branden.

Dan heb je voor zo'n oud beestje een redelijk glashard systeem. Let wel, glas is doorzichtig, & blijft breekbaar!

N.B: De door mij eerder genoemde Automatische Update werkt niet meer, omdat sinds kort v4.windowsupdate.microsoft.com uit de lucht is gehaald! Helaas...

Begrijp ik uit je onderschrift dat je een verzamelaar van antieke besturingssytemen bent?

NT4SP6IE6SP1NL.JPG
    Laatst aangepast door TheKnight : 28 januari 2012 om 23:28
    Wolf Ilja. _\\//

Afstand tot server
    ±105 km
    Ik heb hierop gezocht: 'SP6AI386.EXE NL', hiermee kwam ik uiteindelijk hier terecht (zoekresultaat 5). In dit PDF-bestand staat op pagina 5 de bestandsnaam waarop ik zocht.

Ik heb Windows NT 4.0 SP6a NL nu op dit systeem draaien en het loopt geweldig! AGP-videokaart draait op 1280*1024*16 , geluid werkt, RAID geconfigureerd, netwerkkaart werkt.

Ik zal ook nog proberen aan de Security Rollup Package te komen.

Ik probeer aan alle besturingssystemen van Microsoft te komen, ik denk dat ik er bijna ben.
    Heb naast MS-DOS ook nog een stuk of 30 versies van CP/M liggen, oudste dateert van 1978 en was voor deze 'computer'!

EDIT: Ook de Security Rollup Package is inmiddels gevonden, en wel hier. Die heeft Microsoft nou nog wél online staan! Pakt zonder fouten uit met WinRAR, certificaat is ondertekend in 2001.
    Laatst aangepast door tobiastheebe : 29 januari 2012 om 01:08

Hoofdmoderator
    Bestuurslid
    crash's avatar
    Afstand tot server
    ±105 km
    Quote Origineel gepost door tobiastheebe
    Mijn huidige verzameling besturingssystemen van Microsoft:
    Niks zichtbaar, gezien je linkt naar een locale schijf op je pc.
    grtz Lex

Hoofdmoderator
    Bestuurslid
    crash's avatar
    Afstand tot server
    ±105 km
    Daar kan een mooie factuur van Microsoft naar toe.
    grtz Lex

Junior Member
    Afstand tot server
    ±134 km
    @thobiastheebe : Ben ook op zoek naar Windows NT SP6a NL. Ik had geen idee dat daar nauwelijks meer aan te komen is via de reguliere kanalen als Microsoft. De eerder dit jaar gedeelde link loopt dood. De domeinnaam is in quarantaine, waarschijnlijk niet verlengd.

Kan iemand me nog helpen aan deze service pack?
    Laatst aangepast door desperadoo7 : 11 juli 2012 om 10:26

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe discussies starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • Umag niet uw berichten bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners