2e beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daandriks

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jan 2012
Beste medeforum leden,

Ik heb zojuist bij de Mediamarkt twee Philips 234EL schermen gehaald. Ik wil deze namelijk graag beide op mijn ThuisPC aansluiten via de HDMI en een verloop nar DVI (geloof ik)... Ik heb twee ATI Radeon HD4800 kaarten in mijn pc zitten. Het probleem is nu als ik beide schermen heb aangesloten dat de 1e werkt maar de tweede wordt gewoon weg niet herkend. Niet in ATI Catalyst (laatste update) ook niet bij het configuratiescherm. Als ik de schermen omdraai doen deze het uiteraard wel.. Ik heb twee werkende HDMI kabels. Ik heb op elke videokaart twee aansluitingen zitten. Als ik er in beide 1 monitor aansluit werkt het niet als ik op de bovenste kaart 1 aansluit werkt het wel en op de onderste niet :-S. Als ik beide monitoren op 1 kaart aansluit werkt het ook niet. Ik weet het inmiddels niet meer. Hoe kan ik beide schermen aansluiten op mijn pc zodat ik van beide kan genieten.

je zou beide schermen op de bovenste kaart moeten aansluiten, herstarten en in windows op windowstoets+p moeten drukken, en dan kiezen voor uitbreiden.

Helaas werkt dit niet. Het tweede scherm geeft geen beeld en zegt No video input... Krijgt geen beeld wordt ook nog steeds niet herkend. Als ik naar beeldscherm en dan beeldschermresolutie ga staat er bij beeldscherm 1 Philips 234EL (goed), maar ga ik naar beeldscherm 2 dan staat dit er niet. Er staat dan Apparaat weergeven op component. Hier moet ook Philips 234EL staan. Ze zijn beide op precies dezelfde manier aangesloten op de bovenste videokaart...

Op het moment zijn de twee schermen werkend. Het 1e scherm via HDMI. Het tweede scherm via VGA (blauwe kabel) en een koppelstukje aan de kaart (DVI). Op deze manier doet hij het wel. Waarschijnlijk kan de tweede poort geen HDMI aan ofzo... :S.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan