Samsung Tablet in Windows (7) netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jospen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2005
Berichten
174
Hallo!

Vraagje;

Ik ben voornemens een deze dagen een Samsung Galaxy tab (10.1) aan te schaffen.
Nu wil ik op voorhand wel een paar dingen weten voordat ik te hoge verwachtingen heb;

1. Is het zeker dat ik met m`n Android tablet een "gedeelde map" kan hebben met m`n reguliere Windows 7 pc?
Ik stop namelijk geregeld dingen in zo`n dergelijke map zodat ik makkelijk bestanden kan delen tussen m`n huidige (windows 7) laptop en m`n vaste (windows 7) pc.

2. Gaat het me lukken om bijvoorbeeld bepaalde tekstbestanden draadloos naar m`n printer te sturen? Heb momenteel een Canon wifi printer waarbij dit prima werkt.

(Als dit niet gaat, maar de gedeelde map kan ik natuurlijk ook via die vaste pc printen vanuit de gedeelde map...maar liever zonder
tussenkomst van een pc)
Er zijn wel "printer-share" apps op bijvoorbeeld https://market.android.com/ ....maar welke werken?!)

3. Hoe zijn de ervaringen met (imitatie`s van) excel en word op een Android tablet?

Zou me enorm helpen als iemand (weer :thumb:) eens een advies zou kunnen geven!

anders denk ik er sterker aan wellicht voor een reguliere laptop te gaan, terwijl ik graag een tablet wil

Thanx
 
Laatst bewerkt:
1) Dat is niet standaard, maar het kan wel. Tenminste tablet naar window share, windows naar tablet gaat volgens mij niet (tenminste bij telefoon versies van android)

2) Dit is afhankelijk van de ondersteunde protocols door de printer. Veel goedkope HP wifi printers ondersteunen alleen HP propriatary **** en moet je een dure wifi printer hebben om open protocollen te gebruiken.

3) Ik zou zeggen "matig", maar dat geld voor alle tablets. "word" equivalenten gaan nog wel, maar excel-achtige applicaties is veel gedoe met een tablet. In principe gaat het wel, maar typen is veel vermoeiender op een tablet dan met muis+TB en dingen als copy/paste zijn veel omslachtiger. Dit is een limitatie van de omgeving. Laptop en tablets zijn echt andere dingen
 
thanx!

Dus voor een beetje bijhouden van de administratie is die excel-variant wel voldoende...
alleen niet om echt met formules etc te werken dus als ik je goed begrijp.

Mbt printen ben ik eea aan het uitzoeken, hetzelfde geldt voor het netwerk.

Mochten er mensen zijn die ervaringen hebben dan hoor ik het graag!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan