ASUS Transformer TF101 rooten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bordkarton

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2011
Berichten
9
Beste forum

Sinds twee dagen beschik ik over een ASUS tablet (transformer TF101) met volgende bijzonderheden:

Android 3.2.1 (in afwachting van ICS)
Kernel 2.6.36.3-00001-g9a21fc1
Build HTK75.TB-8.6.5.21

Ik zou dit apparaat graag willen rooten, en heb hiertoe al verschillende oplossingen geprobeerd, maar steeds zonder resultaat. Alle nvidia drivers zijn geïnstalleerd, alsook ADB en Sync.

Kijk ik iets over het hoofd, en hoe zou ik dan het best te werk gaan om de tablet geroot te krijgen? Of is dat nog niet mogelijk bij deze build? En nog een domme vraag om te eindigen: zal de tablet geroot blijven als ik hem binnenkort naar Android 4 ICS upgrade?


Met dank

Jan Jasper
 
Waneer u een nieuwe image op de tablet gaat zetten( Flashen) zou u geen toegang meer hebben tot de root user, het rooten moet dan dus opnieuw gebeuren.
 
Beste royb3

Bedoel je met een image op de tablet zetten een ROM installeren? Want dat is helemaal mijn bedoeling niet, ik zou enkel root acces moeten kunnen verkrijgen (dus louter Android rooten) voor back-ups, su programma's e.d. Of moet ik noodgedwongen een ROM installeren om het apparaat te kunnen rooten?

Wat ik dus eigenlijk zoek is iets als razorclaw of een of andere rootkit, maar dan voor de transformer B70 met build 8.6.5.21.

Alvast bedankt voor je reactie!

Jan Jasper
 
Het updaten naar ics via een applicatie als samsung kies is vrijwel hetzelfde als flashen van een image.
Ik weet niet hoe zoiets bij Asus heet.
dus na het updahen moet rooten weer opnieuw gebeuren.
 
Beste royb3

Ahzo, je bedoelde de laatste vraag. Daar heb je waarschijnlijk gelijk in. Hopelijk werkt die Nachoroot ook nadat ik geupgrade heb naar ICS, dus android onafhankelijk. Afwachten zeker, ASUS zou ergens deze maand een firmware upgrade van ICS moeten uitbrengen, maar dat kan dus nog wel even duren...

Nogmaals bedankt voor je antwoorden!

Jan Jasper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan