kan niet meer op een favoriete website komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wsing

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
Berichten
41
Opeens kan ik niet meer op een website komen die erg belangrijk is voor mij. Zodra ik de link aanklik komt er een melding dat ik er niet in kan. Verder geen problemen met internet en op andere websites kom ik wel.
Ik heb wel een wat trage computer en laatst is hij daardoor blijven steken in hotmail. Ik gebruik internetexplorer 8 (daarvoor Firefox) maar toen kon ik ook niet op die website komen. Verder heb ik microsoft office word 2003.
Spam kan het niet zijn lijkt mij want dat is al gecontroleerd. Kan de website misschien mijn Ip nummer blokken? De andere computer die ook verbonden is met de mijne komt ook niet op de bewuste website. (mijn comp is de hoofdcomputer met outlook)

Wie zou voor mij een goed en niet te moeilijk advies hebben.

groet Wil
 
hoi

De bewuste website is; www.voor-elkaar.net/

Bij mij verschijnt dan dat de webpagina niet kan worden weergegeven wegens verbindingsproblemen.

groet Wil
 
Het hangt nog van de specifieke foutmelding af maar het lijkt inderdaad op ip blokkering omdat je schrijft dat het op beide pc's is. Op 1 pc zou ook firewall kunnen zijn maar 2 is wel toevallig.
Je kan ook proberen andere webbrowser te installeren om dat uit te sluiten, dus bijv. Google Chrome.
Je kan wel naar andere websites komen (zoals deze ;) ) dus aan de internetverbinding zal het ook niet liggen.

Maar... misschien zijn er anderen die nog een beter idee of oplossing hebben.
 
Meeste verbindingsproblemen zijn DNS-problemen.
Doe het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd.exe
nslookup www.voor-elkaar.net
nslookup www.voor-elkaar.net 8.8.8.8


Kijk of je bij de eerste geen en bij de tweede wél een ip-adres genoemd krijgt (=188.93.230.55).

Doe verder in dat cmd-venster:
tracert 188.93.230.55

om te zien of er in de router naar de web-site een probleem zou zijn.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor zover. Op Firefox had hij ook al dezelfde storing.
Hewb de suggestie van dnties-Tijs opgevolgde, maar krijg bijgaande printscreen

hoop dat ik die goed geupload heb
Will
 

Bijlagen

  • printje.jpg
    printje.jpg
    90,1 KB · Weergaven: 230
Lijkt me een vraag voor je provider: Ik zou het idee krijgen dat er ergens een probleem is met 'routering' wordt genoemd, en alleen je provider kan dat oplossen (onderste deel van je schermafdruk).

Op zich wel mooi dat nslookup gewoon opleverde wat gehoopt was (bovenste deel van je schermafdruk).

PS: Ik had op hop 1 wél een terugmelding van je thuisrouter verwacht. Die zie ik niet. Ik vraag me dus af hóe je Internet-verbinding hebt: Gebruik je Hamachi of een of andere proxy?
PS2: Ik meen uit de gebruikt DNS-server te kunnen interpreteren dat je Ziggo hebt. Welke router gebruik je daarbij? Zie bijv. hier dat sommige (zelf aangeschafte) routers problemen zouden (kunnen) geven met Ziggo.

Tijs.
 
Ik heb net Ziggo gebeld maar die kunnen er niets aan doen. De router is goed want alle websites kan ik gewoon opkomen, ik weet het eigenlijk ook niet meer

groet wil
 
Enige wat ik me nu nog kan voorstellen is het volgende proberen:
a. Direct verbinden op ip-adres, dus http://188.93.230.55
Kijken of je minstens een verbinding krijgt.
b. Eens kijken of via een proxy het wél lukt. Overigens kan ik de betrouwbaarheid van de volgende proxies niet garanderen, dus inloggen zou ik niet doen via die proxies:
https://proxify.co.uk/
http://www.hidemyass.com/
etc.
c. Wil je nog wat testen, kijk of het CMD-venster 'zwart wordt' als je in zo'n CMD-venster doet:
telnet 188.93.230.55 80
Wordt het zwart, dan heb je wel degelijk een verbinding tot stand gebracht. Daarna direct kijken of het vanuit een browser ook lukt. Daar dan testen met zowel 188.93.230.55 als met www.voor-elkaar.net

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er achter gekomen dat het toch aan de router ligt, want een rechtstreekse verbinden op de modem doet de website het wel.
Moet ik dan een andere router kopen, deze heb ik al een aantal jaren. (sitecom). Welke router kunnen jullie mij aanraden.

Bedankt voor de goede hulp!

groet Wil
 
Ik had persoonlijk liever gezien dat je teruggemeld had wat uit opties a. en c. gekomen is van mijn vorige posting.

Tijs.
 
Dag Tijs,

dat hebben we - mijn broer was inmiddels langsgekomen - grotendeels ook gedaan.
Via proxy kwam ik wel op de site, maar niet op volgende pagina's (ik ben lid van die oppassite en kijk regelmatig of er aanbod is)
Rechtstreeks van modem naar PC ging het wel helemaal goed, vandaar dat ik nu weet dat het een routerkwestie is. Het lijkt me dat ik dan niet nog meer andere opties hoef te proberen, of heb ik dat mis?

Will.
 
Ik vraag het niet voor niets: Er is geen logica in dat bepaalde sites wel en andere niet via je router te benaderen zouden zijn.
Vandaar dat ik je die vragen gesteld heb, want het zou mij niet verbazen dat je hetzelfde probleem bij een nieuwe router ook zou kunnen hebben.

Dus beter even doorhalen en alle opties met déze router (de Sitecom dus) onderzoeken vóórdat je evt. een nieuwe haalt/probeert. En zoveel tijd kosten die stapjes nou ook weer niet, he... :rolleyes:

Tijs.
 
Dag Tijs,

het duurde even voor we je andere opties konden proberen.
Dank voor je volhouden in deze, want je had wel gelijk. Via je suggestie

nslookup www.voor-elkaar.net 8.8.8.8
Kijk of je bij de eerste geen en bij de tweede wél een ip-adres genoemd krijgt (=188.93.230.55).
Doe verder in dat cmd-venster:
tracert 188.93.230.55​
kregen we na de 11e 'hop' de regel dat de trace is voltooid (zie bijgaand plaatje).

Even testen liet zien dat we er nu weer gewoon op kunnen.

Nogmaals dank voor je vasthoudendheid,
Will.
 

Bijlagen

  • printje 2.jpg
    printje 2.jpg
    80,7 KB · Weergaven: 148
Blijft voor mij als conclusie over dat óf je provider [danwel andere 'hops' in de route naar de website] óf de website zelf problemen had op het moment dat jij geen verbinding kreeg.

Fijn dat het opgelost is. :)

Graag nog de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.
 
Beveiliging

Beste mensen,
Dit is een beveiliging van de website.
Wanneer iemand meer dan één keer probeert in te loggen met foute inloggegevens, een verkeert wachtwoord bijvoorbeeld, dan wordt dat IP-adres door de servers van voor-elkaar.net geblokkeerd.

U kunt daarom uw IP nummer door mailen aan voor-elkaar met de vraag uw computer op de 'witte lijst' te zetten.

Met vriendelijke groet het voor-elkaar team.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Topic is van februari 2012, dus al heel lang niet actueel meer. Oude topics mogen met rust worden gelaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan