Activeren Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Farbak

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2001
Ten gevolge van de overstap naar Ziggo voor internet en telefoon kan ik Outlook 2010 niet meer ontvangen. Ziggo geeft aan dat ik mijn gegevens op Mijn Ziggo moet bijwerken maar hier heb ik verschillende problemen. Is er een andere manier om Outlook weer te activeren ?

Als je van een andere provider dan Ziggo komt zul je de accountgegevens in Outlook moeten aanpassen.

Ik heb natuurlijk nog steeds mijn vorige E mailadres. Wat moet ik dan veranderen ? Krijg ik mijn Outlookpost weer te zien ?

Als je je vorige email adres nog steeds gebruikt moet die natuurlijk nog wel benaderbaar zijn en zou je die zonder wijzigingen moeten kunnen ontvangen.
Het enige dat er aan de hand zou kunnen zijn is dat je niet kunt verzenden. In dat geval moet je dan de SMTP server (server voor uitgaande post) in je account aanpassen naar de SMTP server van Ziggo.
Kun je nog wel bij dat andere mail account? Krijg je bij het proberen op te halen van die mail een foutmelding? Is dat het mail account bij je vorige provider?

Laatst bewerkt:
Ik kan niet ontvangen en verzenden. Ik vind dit erg vreemd. Ik gebruik webmail van Online. Krijg geen foutmeldingen. Er gebeurt gewoon niets.
Is aanpassen van de POP en SMPT de oplossing ?

Als dat account bij Online nog steeds actief is zou je het zonder wijzigingen moeten kunnen gebruiken. Open je account instellingen, dubbelklik op het betreffende account en klik op de knop "Accountinstellingen testen..."

Ik heb de indruk dat er langs elkaar heen wordt geschreven. Farbak heeft het enerzijds over Outlook en de overstap van Online naar Ziggo en anderzijds heeft Farbak het over webmail van Online.
Wat het eerste betreft (Outlook en de overstap naar Ziggo) is idd. zoals edmoor zegt een paar kleine aanpassingen nodig binnen Outlook alvorens de mail weer binnenkomt en verzonden kan worden. Daartoe moet je (Farbak) simpelweg de welkomstbrief van Ziggo raadplegen, daar staan de accountgegevens in. Binnen Outlook moet je dus je account bijwerken van Online naar Ziggo.
Als je met 'Mijn Ziggo' problemen ondervindt dan zal je even de Helpdesk van Ziggo moeten bellen (nou ja, even.................. ;) )

Wat webmail van Online betreft, is het een geheel ander verhaal. Webmail lees je in je browser en dat staat geheel los van Outlook. Als je (Farbak) idd. volledig van Online naar Ziggo bent verhuisd dan is je Online account hoogstwaarschijnlijk gedeactiveerd / niet meer geldig. Dan kan je webmail proberen te lezen tot je een ons weegt, dat gaat niet meer lukken.

Enne offtopic : ik neem aan dat je 'gevallen' bent voor de reclame van Ziggo v.w.b. zo'n totaalpakket, want vanwege ontevredenheid over de Online internetverbinding zal je (denk ik) niet overgestapt zijn? Ook ik heb nu een jaar of 4 Online en van al mijn providers die ik heb gehad, is Online de meest stabiele. 3 of 4x een (in tijd uitgedrukte kleine) storing in 4 jaar gehad en dat was dan ook nog eens een landelijke storing en geen 'vage' wijk of persoonlijke huisstoring.

Laatst bewerkt:
De E mailserver heeft uw aanmelding afgewezen. Controleer gebruikersnaam en wachtwoord voor dit account in accountinstellingen. Err access denied from ip 83.86.31.24 for protocol pop 3.
Test E mail verzenden. De reactie van de server was: 421 cannot connect to SMTP serv

De E mailserver heeft uw aanmelding afgewezen. Controleer gebruikersnaam en wachtwoord voor dit account in accountinstellingen.

In Outlook naar Extra en dan de accountinstellingen kiezen. Dáár de boel 'verhuizen' van Online naar Ziggo. Raadpleeg de welkomstbrief van Ziggo of, als je die niet hebt gehad of die brief verwijst naar Ziggo op het web, raadpleeg 'Mijn Ziggo". Aangezien dát problemen oplevert : Bel de Helpdisk van Ziggo!

Laatst bewerkt:
gast0225,
Moet ik mijn vorige E mailadres ook bijwerken naar Ziggo ? POP en SMPT wijzigen ?

gast0225,
Moet ik mijn vorige E mailadres ook bijwerken naar Ziggo ? POP en SMPT wijzigen ?

POP denk ik niet, want dat is waar je Online mail vandaan moet komen en die wil je blijven gebruiken.
De SMTP server moet je dan inderdaad aanpassen naar die van Ziggo.

Ik las hierboven idd. dat Farbak schreef "Ik heb natuurlijk nog mijn vorige mailadres", maar
@Farbak : is dat écht zo? Als je overstapt van Online naar het totaalpakket van Ziggo, waarom zou Online jouw mail dan nog hosten?

Waarom zou je dat niet willen. Ik gebruik zelf ook meerdere email accounts voor verschillende doeleinden. In Outlook heb ik dus meerdere accounts ingericht. Daarvan kun je er net zoveel inrichten als je maar wilt.
Met "Rules" in Outlook zorg ik ervoor dat de mail van ieder account z'n eigen inbox heeft en het gaat hier dan om zowel POP als IMAP mail.
Er handig.

Het is denk ik niet zo zeer een vraag van 'willen', maar meer een vraag van 'kunnen'. Topicstarter is geen lid meer van de internetprovider Online.

@edmoor : ken je de Tool "Outlook connector"? Als je die gebruikt, dan heeft elk (aangemaakt) account zijn eigen Inbox zonder dat je daartoe gebruik hoeft te maken van rules.

Die connector ken ik niet. Klinkt interessant. Ik zal er eens naar kijken.
Bedankt :)

Da's nu net de reden dat ik twijfel. Ik kan mij weinig voorstellen bij een overstap van de ene ISP naar een andere, terwijl die 'ene' je nog wel zijn providerdiensten blijft aanbieden......

Laatst bewerkt:
Dat is iets waar TS antwoord op kan geven. Bij sommige providers kun je voor een gering bedrag per maand je email adres houden als je naar een andere provider gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan