Afdrukvoorbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

jascheltens

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2012
Berichten
32
Ik begin aan mezelf te twijfelen, maar is in programma's als WORD en PP in W7 en Office 2010 het afdrukvoorbeeld verdwenen?
 
Klik op logo(officeknop) linksboven, kies adfrukken, en daar staat afdrukvoorbeeld bij ...
 
Dat klopt; de opties zitten nu in de navigatiebalk (waarvan de naam dermate stom is dat ik 'm niet onthoud). Het Afdrukvoorbeeld zit nu in het menu <Beeld> naast de grote knop <Inzoomen>. Knopjes <Eén pagina> en <Twee pagina's> bijvoorbeeld.
 
Dat is niet standaard in Office 2010. Je hebt het nu denk ik over Word.
 
Maar ook in WORD 2010 klopt dat niet: Naast in en uitzoomen zit links Weergeven lineaal etc en rechts Venster
 
Klopt je moet wel tabblad "Beeld" hebben en dan de 1e knop "Afdrukweergave". Je kunt ook naar Bestand en dan Afdrukken, dan heb je rechts van het scherm het afdrukvoorbeeld en dat is volgens mij wel standaard in Office 2010. Dus ook in PP.
 
Je eerste opmerking klopt niet. Die toets Afrukweergave is de aloude knop waarmee jeschakelt van concept- naar afdrukweergave.
Je tweede opmarking is denk ik het echte antwoord: Je kunt geen afdrukvoorbeeld meer kiezen omdat het al standaard op printen scherm staat.
 
Het werkwoord 'afdrukken' is redelijk berucht als het gaat om typfouten :D
Overigens werkt de standaard Afdrukweergave net als de oude Pagina-weergave modus. En dat houdt in dat kopteksten grijs worden weergegeven etc. Je kunt de knop <Afdrukvoorbeeld en Afdrukken> toevoegen als knop aan de snelbalk. Die knop vind je vrij makkelijk als je de lijst <Meer opdrachten>, <Alle opdrachten> opent. En dan heb je echt het afdrukvoorbeeld...
 
Als ik de tijd had gehad om te wachten tot de cursor eindelijk een paar stappen terug heeft gedaan had ik de fout aangepast, maar nu dacht ik ach ............
Waar staat die lijst Meer opdrachten?
 
Met snelbalk wordt de "Werkbalk snelle toegang" bedoeld. Met het knopje helemaal rechts van deze werkbalk open je een rolmenu, waar je de optie "Afdrukvoorbeeld en afdrukken" kunt selecteren. Als je dat doet voeg je een knop "Afdrukvoorbeeld en afdrukken" toe aan je Werkbalk snelle toegang.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan