Aantal kopieën in Writer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toedeloe

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
700
Als ik het "aantal kopieën" af te drukken kopieën in Writer op meer dan 1 zet, dan wordt er toch maar 1 exemplaar geprint. Hoe los ik dat op?
 
Bedankt voor de reactie. Ik gebruik win 7 (64 bit) en gebruik een HP Laserjet 1300. Dit 'fenomeen' doet zich voor zowel voor in Writer als ik Calc. Ik heb dit nu gecontroleerd met een Canon MP550 die ik (soms) gebruik voor kleur en daar doet dit 'fenomeen' zich inderdaad niet voor. Op uw opgegeven link echter zie ik niets voor mijn printer en ook niets voor het besturingssysteem Win 7. Ik probeerde een verband te leggen met de uitleg voor Win XP maar ik geraak er niet uit: alleen het blad "eigenschappen" kan ik oproepen maar dan loop ik onherroepelijk vast.
 
Ik kan alleen maar iets vinden over de 1300 en XP:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?lang=en&cc=us&objectID=c00064493&prodTypeId=18972&prodSeriesId=84028

Misschien dat je nog iets hebt aan de HP Print Diagnostic Utility:
http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c02072599&lang=en&cc=us&taskId=115&contentType=SupportFAQ&prodSeriesId=360489&prodTypeId=18972

En als je er eerst een pdf van maakt met b.v. pdfcreator en de pdf vervolgens print?
 
Laatst bewerkt:
Als ik het "aantal kopieën" af te drukken kopieën in Writer op meer dan 1 zet, dan wordt er toch maar 1 exemplaar geprint. Hoe los ik dat op?

Hoe groot is het document en zijn er veel afbeeldingen in het document? Volgens mij heeft het iets te maken met het buffergeheugen.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/200153-onvoldoende-geheugen-voor-print

www.lexmark.com/publications/pdfs/c910/dut/managmem.pdf

Hier gaat het om een Lexmark, maar het principe blijft hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Niettegenstaande alle suggesties (waarvoor mijn oprechte dank) ben ik nog geen stap verder. De documenten die geprint moeten worden zijn tekstdocumenten (zonder afbeeldingen) van max 100 kB groot. Ik lees nu op de website van HP dat er een nieuwe driver is: "HP universal Print Driver for Win PCL5, versie 5.4.0" en geplaatst op 01.12.2011. Zou het zinvol zijn (en wellicht helpen) indien ik die driver zou installeren? Alle goede raad is uiteraard welkom.
 
Trial and error zou ik zeggen.
Zorg wel dat je de oude driver bij de hand houdt.
En heb je ook geprobeerd er eerst een pdf van te maken?
 
Ik heb nu geprobeerd via "exporteren als PDF" in het menu "Bestand" maar er verandert niets. Bij de vraag naar 3 afdrukken wordt er maar één afgedrukt. Ik zou nu wel de nieuwe driver willen installeren. Spijtig genoeg bestaat die blijkbaar niet in het nederlands (of heb ik het mis?) en . . . hoe kan ik de oude driver bij de hand houden?
 
Taal van een driver maakt niet uit.
Oude driver bij de hand houden betekent de huidige versie downloaden.
 
Ik heb gezocht en het volgende gevonden: Apparaten en printers > HP Laserjet 1300 PLC 5 gewoon activeren (aanklikken) > bovenaan: eigenschappen van de afdrukserver > Tabblad stuurprogramma's > Eigenschappen > Stuurprogrammabestand UNIDRV.DLL aanklikken > alles sluiten. Raar maar waar: mijn probleem is opgelost :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan