Bij het installeren van de belasting CD 2012 van Elsevier kwam er een melding van Malware bytes. De installatie werd door het programma gestopt en er werd gemeld dat Banker Trojan was gevonden.
Wie kan mij hier iets meer over vertellen?
Betekent dit dat die trojan banker op de belasting cd van Elsevier zit??
Grts
Henk sr
je kunt er van uitgaan dat deze trojan niet op de cd staat maar al enige tijd op de pc, te wachten totdat er iets van internet,online banking langs komt en wordt daardoor getriggerd.
Eerst de trojan verwijderen , dan de cd installeren of voor u gaat internetbankieren.
Lijkt mij een vraag voor de makers van de software. Ik ga er hier (natuurlijk) vanuit dat je de software eerlijk gekocht hebt op CD/DVD.
Tijs.
Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.
Djangoleone en Tijs dank voor het antwoord.
Djando
Weet je zeker dat het niet van de schijf komt Django?? Ik gebruik namelijksteeds Malware bytes.
Tijs
Ja Tijs. Eerlijk gekocht eergisteren.
Toch maar eens met elsevier bellen maandag??
grts
henk sr
Zeker even bellen. Zij zullen ondertussen wel meer van dergelijke meldingen hebben verzameld over hun software. Misschien is er een update ondertussen.
Tijs.
Schermafdruk bijvoegen : van het volledige scherm : [PrtScn] knop; van het actieve venster : [Alt][PrtScn] toetscombinatie. Start -> Uitvoeren -> mspaint.exe, Bewerken -> Plakken, Bestand -> Opslaan als -> [Bestandstype: JPEG] + naam invullen. Uploaden via de Paperclip knop in nieuw bericht.
Ga ik dus doen.
hartelijk dank
grts
henk sr
Heb Elsevier de melding gezonden en kreeg dit antwoord.
foutmelding elsevier CDRom.png
grts.,
Henk Sr.
PS
Dit is de melding die naar Elsevier werd gestuurd:
Malwaremelding elsevier belasting cd 2012.png
Laatst aangepast door nevola : 5 maart 2012 om 17:00
virusscanner uit en installeren maar
Dank voor je reactie Djangoleone, maar
voor de zekerheid toch nog even een screenprint van de melding.
Zie bijlage. Blijft je mening ongewijzigd??
grts.,
Henk Sr
Malware Elesevier 2012.png