diskette station nodig

Status
Niet open voor verdere reacties.

LouisSanders

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 feb 2012
Berichten
2
Hallo, ik heb al jaren een borduurstudio om ontwerpen over te zetten naar de borduurmachine kan ik alleen gebruik maken van een diskette.
Omdat mijn oude coputer het heeft begeven heb ik een nieuwe aangeschaft en omdat deze geen diskettestaion heeft heb ik er direct een usb-diskette station bij gekocht.
Nu blijkt dat dit niet werkt omdat de software alleen kan samenwerken met een ingebouwde drive, dit komt omdat de diskettes van de borduurmachine een erg afwijkend format hebben.
op het moederboard zitten ook geen aansluitingen voor een diskettestation, is voor dit probleem ook nog een andere(slimme) oplossing?

groet Louis
 
Slimme ? maar iig. wel een goedkope en heel effectieve oplossing ? Even naar een lokale wat grotere pc winkel gaan en daar bij de 2e handjes neuzen, of anders even Googlen naar een Celeron of Pentium 3 / Pentium 4, of AMD Athlon machine. Ik ben ervan overtuigd dat je voor een luttel tientje een complete machine kunt kopen waarin nog een 3,5" diskettestation zit.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe oude computer kopen? ;)

Ik heb hier nog een werkende HP met 1.44MB diskettestation. Hoeveel bied je? Afhalen...

Ook serieus belangrijk: Technische gegevens borduurcomputer, merk/model/type etc..!
 
Dat wordt erg moeilijk, denk ik. In principe is er geen reden dat een afwijkend formaat niet zou kunnen via USB. Het probleem zal ondersteuning zijn.

Een mogelijkheid is een virtueel floppy station waarvan je de image vervolgens naar de USB-floppy brengt. Ook dit is echter weer afhankelijk van de ondersteuning van de virtuele software en kan ik niet zeker zeggen dat het gaat werken.
 
melding.JPG
dit is de melding die ik te zien krijg, als het mogelijk is om het programma naar de usb te laten kijken ipv de diskettestation ben ik ook gered.
Maar hoe?
 
In principe kan je dat afvangen met een virtuele floppydrive in een virtual machine. Dat is echter wel omslachtig en er is geen garantie dat het dan gaat werken. overigens werkt het programma zeer waarschijnlijk sowieso niet met een moderner systeem als XP, dus ik neem aan dat je nog op XP draait?

Qua investering van tijd en moeite is het waarschijnlijk eenvoudiger om een "afval" systeem op te kopen en die te gebruiken, zoals anderen reeds aangaven.
 
Sterker nog, ik denk dat een aantal mensen zo'n machine (Pentium 2 / 3 of AMD Athlon XP) ter 'gratis' afhalen heeft staan.
 
Naja, ach, die HP die ik hier heb staan kant & klaar, is een PIV-HT 2.6MHz/512MB RAM, Diskettestation, DvD-Speler... Als je wil wis ik de 30GB HD met XP & kan je er 7 op zetten. Draait perfect, 7 doet het zelfs op mijn Centrino 1.7Mhz/512MBRAM, Prestatie-index 2.9...

Ding staat hier ook alleen maar voor het geval iemand dringend een computer nodig heeft. Maar het hoeft niet hoor! ;)

Er is altijd Marktplaats...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan