Goedemiddag,
Ik ben bezig met een PHP-script en voor het automatisch laden van meer content en daarvoor maak ik gebruik van jQuery. Ik heb nauwelijks verstand van Javascript maat het behulp van tutorials is het me bijna helemaal gelukt, op 1 detail na. Ik vermoed dat dit iets heel simpels is, maar ik kom er maar niet uit.
Het is de bedoeling dat bij het bereiken van de onderkant van de pagina meer informatie wordt geladen door een php-script. Dat werkt, alleen moet javascript een waarde meegegeven die aangeeft welke informatie geladen moet worden. Mijn idee was om het op te delen in pagina's, en elke keer dat de javascript-functie wordt aangeroepen moet de pagina-variabele een hogere waarde krijgen.
Nu begrijp ik dat dat niet zo moeilijk is door middel van 'variable++;' maar om de een of andere reden wil het maar niet werken.
Momenteel heb ik de volgende code:
Het is dus de bedoeling dat de variabele ID iedere keer met 1 wordt verhoogd, zodat niet dezelfde informatie wordt geladen, maar de volgende. Die variabele wordt alleen gebruikt voor de url in contentPage.
Weet iemand hoe dit te bereiken?
Alvast bedankt!!
Hartelijke groet,
Castaldi
Ik ben bezig met een PHP-script en voor het automatisch laden van meer content en daarvoor maak ik gebruik van jQuery. Ik heb nauwelijks verstand van Javascript maat het behulp van tutorials is het me bijna helemaal gelukt, op 1 detail na. Ik vermoed dat dit iets heel simpels is, maar ik kom er maar niet uit.
Het is de bedoeling dat bij het bereiken van de onderkant van de pagina meer informatie wordt geladen door een php-script. Dat werkt, alleen moet javascript een waarde meegegeven die aangeeft welke informatie geladen moet worden. Mijn idee was om het op te delen in pagina's, en elke keer dat de javascript-functie wordt aangeroepen moet de pagina-variabele een hogere waarde krijgen.
Nu begrijp ik dat dat niet zo moeilijk is door middel van 'variable++;' maar om de een of andere reden wil het maar niet werken.
Momenteel heb ik de volgende code:
Code:
<script>
var ID = 0;
$(function(){
$('#results').scrollPagination({
'contentPage': 'includes/paging/tasks.php?l=<?=$_GET[l] ?>&s=<?=$_GET[s] ?>&p='+ID, // the page where you are searching for results
'contentData': {}, // you can pass the children().size() to know where is the pagination
'scrollTarget': $(window), // who gonna scroll? in this example, the full window
'heightOffset': 10, // how many pixels before reaching end of the page would loading start? positives numbers only please
'beforeLoad': function(){ // before load, some function, maybe display a preloader div
$('.loading').fadeIn();
},
'afterLoad': function(elementsLoaded){ // after loading, some function to animate results and hide a preloader div
$('.loading').fadeOut();
var i = 0;
$(elementsLoaded).fadeInWithDelay();
if ($('#results').children().size() > 100){ // if more than 100 results loaded stop pagination (only for test)
$('#results').stopScrollPagination();
}
}
});
// code for fade in element by element with delay
$.fn.fadeInWithDelay = function(){
var delay = 0;
return this.each(function(){
$(this).delay(delay).animate({opacity:1}, 200);
delay += 100;
});
};
});
</script>
Het is dus de bedoeling dat de variabele ID iedere keer met 1 wordt verhoogd, zodat niet dezelfde informatie wordt geladen, maar de volgende. Die variabele wordt alleen gebruikt voor de url in contentPage.
Weet iemand hoe dit te bereiken?
Alvast bedankt!!
Hartelijke groet,
Castaldi