lan party organiseren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hein1998

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2011
Hoi

Ik ga volgende week een kleine lan party organiseren met
een paar vrienden.
Maar het enigste wat ik weet van een lan party is dat je pc's en netwerk kabels nodig hebt maar ik heb al een paar dingen op internet gelezen je hebt een switch of hub nodig . ik ben er al een beetje achter wat dat is dus ik heb even gekeken om een switch toe kwam ik deze tegen http://www.dixons.nl/linksys-5-port-gigabit-switch.html is dat wat of kan ik beter een hup nemen en hoe werkt alles percies.
Kan iemand mischien een tekening maken

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Voor een lanparty zou ik niet terug gaan vallen op switches die je bij de lokale computerboer koopt, voor thuis gebruik zijn die natuurlijk prima, maar zo gauw als je er actief er met meerdere mensen erop gaat gamen o.i.d. dan wordt de doorvoer nogal *bagger* ..

Qua kabels .. Tsja, hoever wil je van elkaar af zitten ?!

Als een 5-poort switch voldoende is, is die van de lokale computerboer goed genoeg. Zo veel bandbreedte vragen de games toch niet.

Een hub is een heel ouderwets soort switch, die moet je dus niet nemen.

De standaard verkrijgbare netwerkkabels zijn ook prima.

Dat met kabels weet ik wel maar we gaan ongeveer 1 m bij elkaar vandaan zitten maar dus geen hub en hoe start je dan een spel als je ze allemaal hebt aangesloten op de switch

En nog iets zo'n switch moet je toch aansluiten op een router maar moet dat met deze switch (zie link eerste bericht) perse met newerk kabel of kan het ook draadloos

Als je ook een internetverbinding wil/nodig hebt dan moet die inderdaad met een draad aangesloten worden

Oke bedankt maar hoe werkt het dan als je op de hoofd pc / laptop bijv. Battlefield vietnam
Start start het dan op alle pc's ?? En hoe speel je dan tegen elkaar

Op 1 PC start je een local LAN game, je hoort elkaar dan automatisch te vinden.

1 PC is de host, gebruik hiervoor de snelste PC voor de beste prestaties. Op die PC kan nog steeds gespeeld worden terwijl dat je zo'n LAN game host.

Oke maar dan kun je toch ook gewoon op de zelfde pc de game starten en hosten

Laatst bewerkt:
Als een 5-poort switch voldoende is, is die van de lokale computerboer goed genoeg. Zo veel bandbreedte vragen de games toch niet.

Een hub is een heel ouderwets soort switch, die moet je dus niet nemen.

De standaard verkrijgbare netwerkkabels zijn ook prima.

Je wilt niet weten wat een game als BF3 aan data trekt, tel daar een internet verbinding bij op .. Dan vegallopeert zo'n switchje van de lokale computer boer zich al gauw ;)

Je wilt niet weten wat een game als BF3 aan data trekt, tel daar een internet verbinding bij op .. Dan vegallopeert zo'n switchje van de lokale computer boer zich al gauw ;)

Maar wij gaan nog geen bf 3 spelen hoor het is mijn eerste x en ik ben 13 dus ik hou het dan bij een switch van de locale computer boer

Ja... ik denk dat het qua bandbreedte allemaal wel meevalt.

De switch die de TS in zijn beginpost geeft kan zeker zo'n LAN games aan. Het is al een gigabit switch en Linksys is echt wel een betrouwbaar merk.
Je moet wel weten als je enkel pc's met de switch verbind, en dus geen internetverbinding, dat je de pc's wel een vast IP adres moet geven, en een gateway in dezelfde range als de andere pc's.

De switch van sitecom die je aangaf kan ook, het hangt er gewoon vanaf hoeveel pc's je wil verbinden. Als dat er meer als 5 zijn, dan moet je voor een 8 ports gaan, maar dat lijkt me logisch.

Laatst bewerkt:
De gateway is helemaal niet nodig, dat is alleen als je het verkeer een bepaalde kant op wilt krijgen... (voor internet dus), voor de volledigheid: net als dns server

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan